سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

انتقاد از گزینش در آموزش و‌پرورش و سیطره روابط بر ضوابط

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
28 فروردین

اصغر مسعودی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ، درباره سوالاتش از وزیر آموزش و پرورش در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهار کرد: موضوع گزینش معلمان یکی از سوالات بنده از وزیر آموزش و پرورش بود، معتقدم اهمیت این وزارتخانه بر هیچ فردی پوشیده نیست و اگر آموزش و پرورش اصلاح شود و بچه‌ها به خوبی آموزش ببینند بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی ادامه داد: پذیرش و گزینش معلمان از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید به صورت حساب شده و دقیق در این رابطه اقدام شود. به گونه‌ای که علاوه بر حساسیت بر روی موارد ظاهری مانند قد و وزن باید به سایر مولفه‌ها توجه ویژه‌ای شود که هم اکنون شاهد آن نیستیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی مواقع برای گزینش افراد به معیارها دقیق توجه نمی‌شود  و مسائلی همچون موارد اخلاقی و توانمندی‌های فرد برای تصدی شغل معلمی و بحث سلامت روان و تعهد او تحت تأثیر مسائلی همچون روابط و آشنایی‌ها قرار می‌گیرد.

مسعودی ادامه داد: در برخی موارد نیز گزینش‌گران به شرایط و موارد تعیین شده توجه کافی نمی‌کنند و حساسیت‌های لازم را بر موارد مهم در گزینش افراد برای ورود به شغل معلمی ندارند؛ از سوی دیگر برخی رفتارهای گزینش‌گران باعث تضییع حقوق افراد می‌شود و در نهایت سیطره روابط بر ضوابط باعث می‌شود شرایط به گونه‌ای پیش برود تا افراد به خوبی گزینش نشوند و همین موضوع بر روی کیفیت آموزش نیز تأثیر دارد.

وی در ادامه بیان کرد: در بحث گزینش معلمان مواردی به ما منعکس می‌شود که از حاکمیت روابط و سفارش‌ها در این کار حکایت دارد و روابط خویشاندی و سفارش‌ها باعث می‌شود در برخی مواقع افرادی پذیرش شوند که صلاحیت لازم را ندارند.

پایان/

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبراخبار فرهنگیان - تسنیم
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی