سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

برگزاری جشن‌های بزرگ نیمه شعبان از جنس فعالیت‌های دانش‌آموزی

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
2 اردیبهشت

گروه اجتماعی ، همزمان با نیمه شعبان به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت، سراسرکشور غرق در شادی و نور است و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در سراسر کشور  به فراخور تنوع فرهنگی و اقلیمی در جای جای گستره این مرز و بوم، با برپایی جشن‌های متعدد، ارادت خود را به امام عصر (عج) نشان دادند.

پایتخت شنبه شب همزمان با میلاد باسعادت حضرت ولی عصر (عج) سراسر نور و سرور خواهد شد و اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر تهران نیز با برگزاری مراسم ویژه دانش‌آموزان این روز بزرگ را جشن می‌گیرد.

برگزاری جنگ‌های شاد و متنوع در سطح شهر، اجرای تواشیح و مولودی‌خوانی، سخنرانی با محوریت مهدویت از برنامه‌های ویژه میلاد با سعادت امام عصر (عج ) در بیشتر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خواهد بود‌

دانش‌آموزان و همه منتظران ظهور حضرت صاحب الامر (عج) در استان آذربایجان غربی از اوایل ماه شعبان با آذین بندی و چراغانی میادین، مساجد و خیابان‌ها اعیاد شعبانیه را جشن گرفته‌اند و تمنای ظهور یگانه منجی بشریت را دارند.

دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی و دوستداران اهل بیت در استان زنجان نیز در هیئت های انصارالمهدی با خیمه های معرفت ، موضع مهدویت رامود بحث قراردادند و برای ظهور دست به دعا شدند.

دانش آموزان مومن و خداجو و عاشق و دلباخته رسول مکرم اسلام (ص) و خاندان و اهل بیت پاک و مطهر آن بزرگوار در استان سمنان هم  از چند روز پیش در آستانه نیمه شعبان با آذین بندی و چراغانی خیابانها، مساجد، اماکن عمومی، سردرب منازل و مکانهای کسب و کار و برپایی ایستگاههای صلواتی برای برگزاری جشن های سالروز ولادت قائم آل محمد (عج) آماده شدند.

یکی از بخش های بسیار خوب این مراسم جشن تهیه و پخت کیک است که در بیشتر اتحادیه  استان های کشور این اتفاق زیبا رقم خورده است و دانش آموزان با پخت کیک و برگزاری مراسم جشن و سرور از میهمانان امام عصر پذیرایی جانانه کردند.

دانش آموزان انجمن های اسلامی با برپایی ایستگاههای صلواتی در بیشتر معابر عمومی و مساجد به ویژه خیابانهای مرکزی شهرها پذیرای خیل عظیم مردم شیعه و سنی خواهند بود.

 
اعیاد شعبانیه فرصت مغتنمی است تا جوانان باحضور در جشن ها با سیره عملی و زندگینامه ائمه خدا آشنا شوند در این موالید که بادرس آزادگی از سید سالارشهیدان امام حسین (ع) و درس جوانمردی و ادب ازقمر بنی هاشم علمدار کربلا حضرت عباس (ع) و درس استقامت و صبر از سید الساجدین امام سجاد (ع) شروع و تا نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت و حامی مستضعفان حضرت  ولی الله العظم (عج) ادامه یافته و راه مستقیم وروشن زندگی شیعی وعلوی را برای نه تنها مردم ایران بلکه همه شیعیان وازادی خواهان جهان تبیین می نماید.

کلام آخر 
قطعا بر پاییی جشن های نیمه شعبان و حضور پر شور جوانان در برپایی این جشن ها قدرت شکست ناپذیر قدرت الهی را به رخ جهانیان می کشد و جوانان امام زمانی (عج) در نیمه شعبان با اهتمام ویژه به برپایی آئین های با شکوه و پرمحتوا ، عظمت آرمان مهدویت و اوج اقتدار خویش را با امید به آینده روشن به نمایش می گذارند.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبراخبار فرهنگیان - تسنیم
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی