سایت کاریابی جویا کار

تقدیر از ۱۹ فرآیند برتر آموزش پزشکی در جشنواره آموزشی شهید مطهری

دسته بندي: اخبار / اخبار علوم پزشکی
12 اردیبهشت
تقدیر از ۱۹ فرآیند برتر آموزش پزشکی در جشنواره آموزشی شهید مطهری
رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی از انتخاب ۱۹ فرآیند برتر در جشنواره آموزشی شهید مطهری خبر داد.
دکتر عظیم میرزازاده درباره بیستمین همایش آموزش علوم پزشکی و دوازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری گفت: بیستمین همایش آموزش علوم پزشکی از نظر تعداد شرکت کننده یکی از بزرگترین همایش‌های حوزه پزشکی بوده و تاکنون حدود ۲ هزار و ۲۵ نفر در این همایش ثبت نام و شرکت کرده اند.
وی افزود: از میان شرکت کنندگان حدود ۲۵ درصد دانشجویان، نزدیک ۴۰ درصد را اساتید و اعضای هیئت علمی و سایر افراد را کارشناسان حوزه آموزش پزشکی تشکیل می‌دهند.
رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های کلان کشوری و همچنین صرفه جویی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی، در دومین سال متوالی تصمیم گرفته شد که دانشگاه‌ها بر اساس کلان مناطق آمایشی ۱۰ گانه در همایش شرکت کنند که ضمن افزایش همکاری بین دانشگاهی در هزینه‌ها نیز صرفه جویی می‌شود.
دبیر علمی دوازدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری همچنین درباره این جشنواره گفت: فرآیندها و انتخاب فرآیندهای برتر درون دانشگاهی و ارسال فرآیندهای برتر به جشنواره کشوری شهید مطهری از ۱۰ ماه قبل کلید خورد.
وی یادآور شد: امسال حیطه‌های جشنواره شهید مطهری عبارتند از حیطه‌های تدوین و بازنگری برنامه‌های آموزشی، یاددهی و یادگیری، ارزشیابی، مدیریت و رهبری آموزشی، یادگیری الکترونیکی، طراحی و تولید محصولات آموزشی که هر دانشگاه می‌توانست در سه حیطه فرآیندهای برتر را ارسال کند و در نهایت ۱۹ فرآیند برتر در مراسم اختتامیه معرفی می‌شوند.
میرزازاده درباره تغییرات جشنواره آموزشی شهید مطهری اظهار داشت: در دو سال گذشته تغییراتی در این جشنواره رخ داد که به روند بهتر جشنواره کمک کرد.
وی افزود: عدم تعریف شفاف حیطه‌ها یکی از مشکلات بود که در نهایت به یک چارچوب مشخص برای این امر رسیدیم. تغییر دیگر شفافیت در روند داوری بود به گونه‌ای که تنوع داوران را از نقاط مختلف کشور بیشتر کردیم و از تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواستیم که افرادی را برای داوری معرفی کنند که پس از ارزیابی آنها به عنوان داور انتخاب شدند.
رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی اظهار داشت: روند داوری را دو مرحله‌ای کردیم به گونه‌ای که پس از انتخاب فرآیندها از سوی کمیته‌های تخصصی داوران گروه دیگری که دورتر از موضوع آموزش پزشکی قرار داشتند فرآیندهای برتر را تأیید کردند. ضمن اینکه از هر کلان منطقه نیز حیطه برگزیده داشت، نماینده‌ای در آن بررسی حضور داشت و در نهایت رأی گیری به صورت مخفی انجام شد.
وی افزود: امسال ارائه فرآیندها در جلسات با کیفیت متفاوتی ارائه شد و برای هر صاحب فرآیند ۳ دقیقه زمان اختصاص داده شد تا بتواند فرآیند خود را به صورت صوتی و تصویری ارائه دهد.
میرزازاده درباره بازخورد تغییرات جشنواره آموزشی شهید مطهری و فرآیند انتخاب فرآیندهای آموزشی در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: واکنش‌های منفی عمده نداشته ایم و به جز یکی دو مورد که عنوان شده است به دلیل شفاف بودن سیستم کاملاً فرآیندی قابل دفاع دارد.
وی درباره اولین جشنواره دانشجویی ایده‌های نوآورانه آموزشی گفت: این ایده‌ها از سوی دانشجویان ارائه شد و با توجه به اینکه پیش از این کمیته‌های دانشجویی تنها به صورت مشورتی بودند و بعد از آن به دلیل تغییر اساسنامه به کمیته‌های دانشجویی توسعه آموزش بدل شدند از آنها خواستیم که ایده‌های خود را عنوان کنند.
رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی تاکید کرد: استقبال دانشجویان از این ایده‌ها فراتر از انتظار ما بود و با وجود اینکه ۸۰۰ مقاله به همایش آموزش پزشکی رسیده اما ۳۸۰ ایده نوآورانه به دبیرخانه اولین جشنواره دانشجویی رسیده است که بسیار قابل توجه است. از این تعداد ۳ ایده نهایی داوری و انتخاب می‌شوند.
منبع خبرمهر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی