سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

بطحایی: انتصابات آموزش و پرورش تابع ضوابط است

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
25 اردیبهشت
بطحایی: انتصابات آموزش و پرورش تابع ضوابط است
سیدمحمد بطحایی در پاسخ به سؤال نماینده زنجان در نشست علنی مجلس (سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۸) گفت: ما به دلیل اینکه بتوانیم انتصاباتمان را مبتنی بر یک روال معین و مشخصی جلو ببریم، ضوابط و شرایط احرازی را برای انتصابات مدیرانمان تعیین کردیم و براساس آن عمل می‌کنیم. 
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: ضوابطی که تعیین شده در حقیقت چارچوب حرکت ما در مسیر انتصابات را روشن می‌کند. مدرک تحصیلی، سنوات خدمت را ملاک قرار داده‌ایم و دیگر اینکه در رزومه فرد، معاونت اداره‌کل یا رئیس اداره وجود داشته باشد یکی از ضوابط است، براساس این ضوابط، کاندیداها مورد بررسی قرار می‌گیرند. 
وی افزود: در فرایند بررسی و انتخاب و انتصاب، ابتدا رزومه افراد را بررسی می‌کنیم و براساس سیر مراحل شغلی که فرد پیشنهادی داشته، رزومه‌اش بررسی و امتیازبندی می‌شود. مقبولیت منطقه‌ای و محلی‌اش مورد بررسی قرار می‌گیرد. از مراجع ذیربط استعلامات لازم به عمل می‌آید و هماهنگی با استاندار انجام و نهایتا فرد منصوب و مشغول به کار می‌شود. 
بطحایی خاطرنشان کرد: پس از انتصاب فرد به پست مدیریتی، گروهی وظیفه نظارت بر عملکرد این فرد را برعهده دارند و این علاوه بر مسیر اداری است که ما در دست ارزیابی و رسیدگی به شکایات داریم، این گروه که افراد معتمد من و جدا از مسائل سیاسی و تعلق به گروه‌های مختلف سیاسی هم انتخاب شده‌اند، افرادی کاملا بی‌غرض و بی‌نظر هستند که عملکرد مدیران ما را مرتبا مورد رسیدگی و ارزیابی قرار می‌دهند و نتیجه ارزیابی‌هایشان را به بنده منتقل می‌کنند. وقتی ما به جایی می‌رسیم که همکار ما به دلایل مختلف بنا به دلایل و شرایط مختلف باید جابجا شود، فرد را جابجا می‌کنیم و فرد جدید مشغول و منصوب به کار می‌شود. 
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در رابطه با همکارمان در استان زنجان در جلسات مختلف موضوعات و مشکلات را در میان گذاشتم اما کار به جایی رسید که تغییر باید اتفاق می افتاد و جابجایی صورت می‌گرفت، با مجمع نمایندگان استان و استانداری قبل استان هماهنگی در این باره انجام شد و همکار من جایشان عوض شد و از استان زنجان به جای دیگری رفتند. 
وی افزود: آموزش وپرورش هر روزش یک مسئله جدیدی دارد، نمی‌توانیم اداره‌اش کنیم، نمی‌توانیم این آموزش و پرورش را جلو ببریم. از یک سو مشکلات اقتصادی، از سوی دیگر مشکلات فرهنگی که بچه‌های ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.
بطحایی خاطرنشان کرد: هیچ فردی بدون استعلام از مراجع ذیربط امکان انتصاب برایش وجود ندارد، هر چند اگر وزیر بخواهد این کار را انجام دهد.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: آقای بخشی! شما در صحبت‌هایتان گفتید که من چند نفر را بیرون از آموزش و پرورش به کار گرفته‌ام، در حوزه بین‌الملل که اشاره کردید، آقای کریمی که در مرکز بین‌الملل مشغول به کار است، سالها قبل از بنده معاون امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش بوده و دارای تجربه فراوان در این حوزه بوده و هست.
وی افزود: اینکه یک مدیر الان وقت جابجایی اش است از اختیارات وزیر است. استاندار قبل در زنجان به کرّات به من می‌گفت که الان وقت عوض کردن مدیر است، بنا به همین دلایل من دائم جلسه می‌گذاشتم و صحبت می‌کردم که مشکل برطرف شود و نیرویی که جدید منصوب شده جابجا نشود. 
بطحایی خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان زنجان و همکاران بنده در استان می‌گفتند آنقدر شرایط تزلزل بر استان تأثیر گذاشته که اگر امروز این تغییر اتفاق بیفتد بهتر از فرداست. مجمع نمایندگان استان مرتبا می‌گفتند استان دارد از هم می‌پاشد، کسی دیگر به حرف گوش نمی‌دهد. 
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: آقای نعمت‌اللهی از ۷ صبح تا ۱۲ شب کار می‌کند و دارای سابقه است، من قبل از اینکه او را بیاورم، در سازمان برنامه در رده معاون وزیر بوده، اینگونه نیست که من او را از پشت میز دانشگاه آورده باشم.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: نشست علنی مجلس, وزیر آموزش و پرورش, محمد بطحایی
منبع خبرفارس
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی