سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

"لیالی قدر" فرصتی ناب برای خودسازی دانش‌آموزان در مکتب اهل بیت

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
5 خرداد

خبرنگار اجتماعی ؛ در وصف اهمیت و منزلت شب‌های قدر همین بس که "خیر من الف شهر" یعنی از هزار ماه برتر است.

احیا در این شب‌ها یعنی بیدار ماندن و عبادت به درگاه خدا در ماهی که جامع‌ترین، کامل‌ترین و ماندگارترین کتاب الهی یعنی قرآن نازل شده، شبی که تقدیر همه امور در آن شب و فرصتی والا برای دستیابی به رزق معنوی و تقرب به خداوند متعال است.

حال چه قدر با صفاتر که دعوتی‌های این شب عظیم دانش آموزانی باشند که در ادامه راه همکلاسی‌های آسمانیشان نوای " الهی العفو" سر دهند و ثواب معنوی مراسم خود را به روح این عزیزان هدیه کنند.

هیئت انصار المهدی (عج) هیئتی دانش‌آموزی است که از فضاسازی تا مدیریت، مداحی، تدارکات یعنی همه چیز آن به دست‌های پر‌توان و با‌صفای همین نوجوانان انجام و در حقیقت یک کار گروهی است.

 در قاب این هیئت دانش‌آموزی تصاویری ناب و زیبایی رقم می‌خورد و همین دانش‌آموزان در این مکتب می‌آموزند که خادم هستند، خادم عزادارن مولا، آنها تمرین می‌کنند که یاری رسان امام زمانشان باشند یعنی انصارالمهدی (عج) باشند.

وقتی سری به این هیئت دانش‌آموزی می‌زنیم در میان دانش آموزانی که قرآن به سر گرفته‌اند و هر یک برای خود دعا می‌خوانند و با قلبی پاک، الهی العفو را بلند فریاد می‌زنند نوجوانی فارغ از همه این‌ها در این مراسم معنوی گرد و غبار کفش‌های همکلاسی‌های خود را با جان دل پاک می‌کرد و با واکسی که نذر خودش هست تمرین خودسازی می‌کرد، شاید این صحنه‌ها را تنها در پیاده‌روی اربعین دیده باشیم.

به سراغش رفتم و با اوهم کلام شدیم؛ اسمش رحیم بود و می‌گفت نذر کرده تا کفشهای همکلاسی‌هایش در مراسم عزاداری را واکس بزند به عشق معبود و مولایش به این هیئت آمده و می‌گفت سالهاست که منتظر این افتخار هستم.

به او گفتیم نمی‌خواهی بروی پیش دوستانت قرآن به سر بگیری و عزاداری کنی، گفت اینجا برای من هم قرآن به سرگرفتن است هم عزاداری هم دنیا و هم آخرت؛ "رحیم" در این سن درک کرده که می‌شود با کارهای ساده و قدم‌های کوچک خودسازی را شروع کرد.

پایان/

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبراخبار فرهنگیان - تسنیم
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی