سایت کاریابی جویا کار

اسکان بیش از ۷۵ هزار دانشجوی علوم پزشکی در ۵۰۰ خوابگاه

دسته بندي: اخبار / اخبار علوم پزشکی
8 خرداد
اسکان بیش از ۷۵ هزار دانشجوی علوم پزشکی در ۵۰۰ خوابگاه
ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی به تفکیک نوع مالکیت دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد و بیش از ۷۵ هزار دانشجوی علوم پزشکی در ۵۰۰ خوابگاه اسکان دارند.
 بر اساس آمار اداره رفاهی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت که تا پایان شهریور ماه سال ۹۷ در حوزه خوابگاه‌های دانشجویی استخراج شده است، تعداد ۵۰۰ خوابگاه دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور وجود دارد.
از تعداد ۵۰۰ خوابگاه دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ۴۷ خوابگاه مالکیت استیجاری دارند که بر این اساس ۱۷ خوابگاه استیجاری دخترانه و ۳۰ خوابگاه استیجاری پسرانه، اسکان برخی از دانشجویان علوم پزشکی را در اقصی نقاط کشور عهده‌دار هستند.
همچنین تعداد کل خوابگاه‌های دانشجویی وقفی ۱۲ خوابگاه است که از این تعداد ۷ خوابگاه متعلق به دخترانه و پنج خوابگاه پسرانه است.
تعداد خوابگاه‌های مشارکتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، در مجموع ۳۸ خوابگاه است که از این تعداد ۲۴ خوابگاه پسرانه و ۱۴ خوابگاه دخترانه هستند. همچنین تعداد کل خوابگاه‌های دانشجویی خودگردان ۷۴ خوابگاه است که دانشجویان دختر در ۳۹ خوابگاه استیجاری و پسران در ۳۵ خوابگاه با این نوع مالکیت، اسکان داده می‌شوند.
بر اساس آمارهای رسیده، دانشجویان متأهل علوم پزشکی در سراسر کشور، در ۲۵ خوابگاه متاهلی اسکان داده شده‌اند.
همچنین ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی به تفکیک نوع مالکیت دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شده است که بر این اساس، تعداد ۶۰ هزار ۱۸۴ دانشجوی علوم پزشکی در خوابگاه‌های ملکی مستقر هستند و تعداد یک هزار و ۴۹۳ دانشجوی در خوابگاه‌های وقفی اسکان داده شده‌اند.
بر اساس این آمار تعداد ۵ هزار و ۴۹ دانشجو در خوابگاه‌های استیجاری و تعداد ۲ هزار و ۸۲۰ نفر در خوابگاه‌های مشارکتی اسکان داده شده‌اند. ۷۶۲ دانشجوی متأهل نیز در خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مستقر هستند.
بر اساس این آمار میزان خوابگاه‌های مشارکتی ۶۷ درصد رشد داشته اند اما توسعه خوابگاه‌های خودگردان با رشد منفی ۹ درصدی مواجه شده است.
منبع خبرمهر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی