سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

جزییات پرداخت حقوق معلمان خارج از کشور

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
13 خرداد
جزییات پرداخت حقوق معلمان خارج از کشور
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مدارس خارج از کشور در سه حوزه ارزشیابی مدارک تحصیلی، ترازنامه مالی و فعالیت‌‎های عمرانی تخلف داشته‌‎اند، گفت: این گزارش جهت قرائت در صحن علنی به هیأت رئیسه مجلس ارائه شده است.
سیدحمایت میرزاده
سید حمایت میرزاده  سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تدوین گزارش اعمال ماده ۲۳۴ مدارس خارج از کشور و قرائت آن در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، عنوان کرد: این گزارش جهت قرائت در صحن علنی به هیأت رئیسه مجلس ارائه شده است.
نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس این گزارش پس از قرائت در صحن علنی مجلس، جهت ارجاع به قوه قضاییه به رأی نمایندگان گذاشته می‌شود که در صورت نظر مثبت نمایندگان قوه قضاییه به تخلفات اشاره شده در گزارش مذکور در مدارس خارج از کشور رسیدگی قضایی خواهد کرد.
وی ادامه داد: تخلفات رخ داده در مدارس خارج از کشور در سه حوزه ارزشیابی مدارک تحصیلی، ترازنامه و فعالیت‌های تجاری و مالی و همچنین ساخت و ساز و فعالیت‌‎های عمرانی در چند کشور است.
تخلفات مربوط به یک دوره خاص نیست
میرزاده یادآور شد: این تخلفات، مربوط به دوره فعلی نیست و کمیته اعمال ماده ۲۳۴ در مورد مدارس خارج از کشور، بازه زمانی طولانی را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که در فرآیند اعزام نیرو و به کار گیری آن‌ها در مدارس خارج از کشور باید تجدید نظر جدی صورت گیرد.
وی تأکید کرد: در واقع نقد اصلی این گزارش بر روند و مسیر کار است که اگر تحلیل هزینه و فایده در این خصوص صورت گیرد در می‌‎یابیم که در بسیاری از کشورها اعزام معلم به خاطر یک فرزند دیپلمات ضرورتی ندارد.
برخی معلمان خارج از کشور بیش از یکسال حقوق دریافت نکردند
میرزاده تأکید کرد: در عین حال در تدوین این گزارش نکات مثبتی هم وجود داشت که بسیاری از معلمان پس از گذشت یک سال بدون دریافت کمترین رقمی به کار خود ادامه داده‌اند و با هزار مشکل دست و پنجه نرم می‌‎کنند اما به ایرانیان خارج از کشور تدریس می‌کنند که باید از این معلمان نهایت تشکر و قدردانی را کرد.
آموزش و پرورش حقوق معلمان خارج از کشور را پرداخت می‌کند نه وزارت خارجه
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا حقوق معلمان خارج از کشور از سوی وزارت آموزش و پرورش پرداخت می‌شود یا وزارت امور خارجه، گفت: حقوق این معلمان را وزارت آموزش و پرورش پرداخت می‌کند اما فرآیند پرداخت به نوعی طولانی و پیچیده است که ضرورت دارد در این حوزه نیز تجدید نظر صورت گیرد./

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس, حمایت میرزاده, مدارس خارج از کشور
منبع خبرآموزش و پرورش
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی