سایت کاریابی جویا کار

تشکیل شورای استانی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی

دسته بندي: اخبار / اخبار علوم پزشکی
30 خرداد
تشکیل شورای استانی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت آیین نامه تشکیل «شورای استانی هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها» را به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ کرد.
«شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌های کشور» در سال ۱۳۸۴ براساس مصوبه ۵۷۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.
این شورا که با هدف ایجاد بستر هماهنگی، انسجام و هم‌افزایی فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌های سراسر کشور تشکیل شده است، توانسته است تا ضمن جلوگیری از موازی‌کاری فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها، با ایجاد بستر تصمیم گیری جمعی و بین دستگاهی، قوام تصمیمات و اقدامات اجرایی دانشگاهی را افزایش داده و از انجام فعالیت‌ها و اقدامات غیر ضروری ممانعت کند.
از جمله اقدامات مفید این شورا می‌توان به جلوگیری از برگزاری جشنواره‌های متعدد قرآنی در دانشگاه‌های سراسر کشور اشاره کرد که موجب شده جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور به صورت چرخشی بین دستگاه‌ها و نهادهای دانشگاهی در گستره ملی و برای تمامی دانشجویان کشور برگزار شود.
به منظور بستر سازی توسعه آموزش‌ها، انس، فهم و عمل به آموزه های قرآن کریم و شناسایی امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه‌های هر استان و همچنین هماهنگی، انسجام و هم افزایی دستگاه‌های دانشگاهی در خصوص فعالیت‌های قرآن و عترت در گستره استان‌ها، مقرر شد «شوراهای استانی هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت» تشکیل شود.
ایجاد زمینه و انگیزه برای فعالیت گسترده‌تر فعالان قرآن و عترت دانشگاه های استان و گسترش میزان اثر بخشی طرح های ابلاغی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت از جمله دیگر اهداف تشکیل «شوراهای استانی هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت» در استان‌های سراسر کشور است.
براساس آیین‌نامه تشکیل «شوراهای استانی هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت»، دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف شدند ضمن هماهنگی با رئیس استانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان، نماینده آن دانشگاه در جلسات شورا حضور فعال داشته و گزارش مصوبات را به معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ارسال کنند
منبع خبرمهر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی