سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

سرپرست وزارت آموزش و پرورش: طرح کشوری اوقات فراغت ویژه 4 میلیون دانش‌آموز کشور اجرا می‌شود

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
10 تیر

از آق‌قلا، سیدجواد حسینی در آیین افتتاح فعالیت‌های تابستانه دانش‌آموزی کشور در سالن ورزشی تختی آق‌قلا اظهار داشت: فعالیت‌های تابستانه دانش‌آموزی و طرح اوقات فراغت، امسال برای ٤ میلیون دانش‌آموز در ٣? هزار پایگاه دانش‌آموزی با ٣٤ نوع فعالیت برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: رویکرد ما در این طرح، تربیتی، مهارتی، پرورشی، کارآفرینی با نگاه هنری و تربیت بدنی است و با این طرح می‌خواهیم چند امر را محقق کنیم، نخست کارآفرینی و تربیت هر دانش‌آموز یک مهارت است و همه امکانات در این زمینه بسیج خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه کارآفرینی با جهت‌دهی رونق تولید، تربیت دینی و نشاط آفرینی از جمله اهداف ما در این طرح است، گفت: دانش آموزان گلستانی و ایرانی نیاز به نشاط سالم جمعی دارند.

حسینی تاکید کرد: امروز آموزش و پرورش از درس‌گرایی رنج می‌برد و سند تحول این امر را نشانه گرفته است.

وی با بیان اینکه در کنار آموزش درسی دانش‌آموزان باید از تربیت اخلاقی، هنری، اقتصادی و دستی بهره‌مند شوند، اظهار کرد: پرهیز از کنکورگرایی، درس‌گرایی و غیره از جمله اهداف آموزش و پرورش است و باید ساختارهای دینی و اعتقادی در برنامه‌ها لحاظ شود.

وی ادامه داد: سرانه آموزشی کشور 5.2 متر است درحالی که استاندارد آن 8.2 متر بوده و یکی از هدف‌گذاری‌ها این است که سرانه‌ها را به میزان استاندارد برسانیم.

پایان/ ز 

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبراخبار فرهنگیان - تسنیم
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی