سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

طرح خشونت‌زدایی در مدارس ابتدایی اجرا می‌شود

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
8 مرداد

از خرم‌آباد، رضوان حکیم‌زاده ظهر امروز در حاشیه نخستین جشنواره خلاقیت استان لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال بیش از هشت میلیون دانش‌آموز دوره ابتدایی جدید در مدارس کشور مشغول به تحصیل می‌شوند. 

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تعداد دانش‌آموزان پایه اولی در سال تحصیلی جدید به یک و نیم میلیون نفر برسد که ثبت‌نام مدارس کشور در این زمینه نیز رشد داشته است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به آماده‌سازی مدارس از نظر فضای فیزیکی و تربیتی برای مهر امسال عنوان کرد: معاونت ابتدایی در سال جدید همان برنامه‌های گذشته خود را در راستای فراهم کردن محیط شاد و پرنشاطی برای دانش‌آموزان ادامه خواهد داد. 

وی با تاکید به اینکه تلاش می‌کنیم که دانش‌آموزان به جای حافظه‌محوری و حافظه‌پروری به سمت مهارت‌آموزی و پرورش خلاقیت حرکت کنند،  بیان کرد: نمونه خلاقیت دانش‌آموزان را می‌توان در نمایشگاه امروز مدارس استان لرستان دید و به همین دلیل برنامه‌های گذشته در سال جدید نیز ادامه پیدا می‌کنند. 

حکیم‌زاده در رابطه با طرح جامع خشونت‌زدایی همه‌جانبه در مدارس ابتدایی گفت: کارهای اولیه این طرح آماده شده و بعد از بحث و بررسی علمی در پژوهشگاه در اول مهر سال 98 برنامه توانمندسازی مدیران، مربیان، خانواده‌ها و دانش‌آموزان اجرا می‌شود تا علاوه بر بکارگیری روش‌های نوین یاد‌دهی بتوان فضای عاطفی، روانی و اجتماعی خوبی نیز در مدارس ابتدایی کشور به وجود آید. 

وی به تغییرات در کتاب‌های درسی دوره ابتدایی اشاره کرد گفت: تهیه و تدوین کتاب‌های درسی برعهده سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است و ما نیز نظرات خود را اعلام می‌کنیم، البته تاکید داریم که تنها تکیه کردن به کتاب‌های درسی با رویکردهای تعلیم و تربیت سازگار نیست. 

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امیدواریم به جای داشتن تنها یک کتاب، محیط‌ها متنوع و منابع متعدد مورد توجه قرار داده شده و دانش‌آموزان از طریق فعالیت‌های عملی، درس‌ورزی و تکالیف مهارتی بتوانند علاوه بر یادگیری مهارت‌های زندگی، آموخته‌های درون مدرسه‌ای را نیز به زندگی واقعی خود پیوند بزنند. 

وی در رابطه با پیک‌های شادی و نوروزی دانش‌آموزان ابتدایی گفت: برنامه‌ معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در دو سال گذشته حذف پیک‌ها و ترویج کتابخوانی و قصه‌نویسی بوده است. 

حکیم‌زاده به وضعیت مدارس ابتدایی مناطق سیل‌زده استان لرستان اشاره کرد و ادامه داد: با تلاش‌های شبانه‌روزی اقدامات بسیار خوبی انجام شده و امیدوار هستیم که در اول مهر امسال تمامی مدارس ابتدایی بدون هیج مشکلی سال تحصیلی جدید خود را آغاز کنند.

پایان/ ز

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبراخبار فرهنگیان - تسنیم
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی