سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

وزارت آموزش و پرورش بر تعهد خدمت معلمان مناطق محروم نظارت کند

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
26 مرداد

از زاهدان، علی کرد ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان سیستان و بلوچستان که با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش وخیرین مدرسه‌ساز کشور برگزار شد، اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش باید بر تعهد خدمتی معلمان در مناطق محروم نظارت جدی‌تری داشته باشد و باید ابلاغ شود معلمان تعهد خدمت در نقاط محروم را به طور کامل به اتمام برسانند.

کننده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه ما در سال تحصیلی گذشته حتی یک معلم زیست در سطح آموزش و پرورش شهرستان خاش نداشتیم و معلمان شیمی و دیگر دروس درس زیست دانش‌آموزان خاش را تدریس می‌کردند؛ در چنین شرایطی چگونه دانش‌آموز حوزه انتخابیه من توان رقابت با دانش‌آموزان دیگر نقاط کشور را خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهدیم معلمانی که آقازاده هستند تعهد خدمتی بلوچستان خود را اطراف زاهدان سپری می‌کنند که باید از این امر جلوگیری شود؛ نقاط روستایی و عشایری اطراف زاهدان به خلوتگاه آموزش و پرورش تبدیل شده که باید به آن رسیدگی شود.

کرد با بیان اینکه باید نظارت شود اعتبارات نهضت سوادآموزی در استان سیستان و بلوچستان کجا و برای چه کسانی هزینه می‌شود، ادامه داد: سال گذشته فساد اداری در این زمینه در رسانه‌ها خبرساز شد که همین موضوع ضرورت نظارت را دوچندان می‌کند.

کننده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: معلم شهید حمیدرضا گنگوزهی آموزشکاری بود که فروردین‌ماه 95 در روستایی از توابع شهرستان خاش در جریان تلاش برای نجات جان دانش‌آموزان مدارس خشت و گلی زیر آوار ماند و جان خود را از دست داد ولی امروز هیچ نمای از او در میان نیست و این انسان فداکار در حال فراموشی است که ما در این زمینه از وزارت آموزش و پرورش گلایه‌مند هستیم. داستان فداکاری این معلم باید در کتاب درسی مدارس مقطع ابتدایی کشور درج شود.

پایان/ن

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبراخبار فرهنگیان - تسنیم
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی