سایت کاریابی جویا کار

كاربرد كدينگ در مخابرات

دسته بندي: مقالات / برق
11 فروردین

 

مي‌دانيم كه برای دستيابي به مخابرات امن و  اينكه اطلاعات ديجيتال بدون خطا و همچنين بدون كم و زياد شدن بيتها انتقال يابند احتياج به استفاده از يك سري تكنيكهايي مي‌باشد. يكي از اين تكنيكها  به كار بردن كدهاي كنترل خطا كه به نام كدينگ كانال[1] نيز معروف است مي باشد.

بطور خيلي مختصر كد كردن به منظور كنترل خطا به كار بردن حساب شده رقمهاي افزون مي باشد. قالبهاي تابعي كه عمل كدينگ كنترل خطا را انجام مي دهند كد كننده كانال و آشكار ساز كانال مي‌باشند. كد كننده كانال به روش سيستماتيك رقمهائي را به رقمهاي پيام ارسال اضافه مي كند. اين رقمهاي اضافي، در حالي كه خود حامل هيچگونه اطلاعاتي نيستند، تشخيص و تصحيح خطا در رقمهاي حاصل اطلاعات را براي آشكار سازي كانال ممكن مي سازند، تشخيص و تصحيح خطا، احتمال خطاي كل سيستم را پائين مي آورد.

در اين بحث ابتدا به بررسي  انواع خطاها  و كدينگ‌هاي مورد استفاده جهت از بين بردن آنها مي‌پردازيم كه از اين بين فقط در مورد  دو نوع از اين كدها ) BCH ,كانوولوشن( توضيح بيشتري داده شده است چرا كه اين دو نوع كدينگ در بحث EP از اهميت بالايي برخودار مي‌باشند.

شكل 1 تقسيم بندي كلي محافظت الكترونيك در شاخه كخابرات و زير شاخه مربوط به كدينگ را نشان مي‌دهد همان طور كه مشاهده مي شود انواع كدينگ به دو دسته اصلي كدهاي بلوكي و كانولوشن تقسيم بندي مي شوند.  

در ادامه  به بررسي انواع خطاها و كدينگ‌هاي مورد استفاده جهت مقابله با آنها به منظور ايجاد محافظت الكترونيكي در شاخه‌ سيستم‌هاي مخابراتي مي‌پردازيم.

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:12
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی