سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

120 مدرسه نوساز برکت در مناطق محروم به بهره‌برداری رسید

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
26 شهریور

خبرنگار اجتماعی ؛ امروز طی مراسمی با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، 120 مدرسه برکت با 704 کلاس درس در روستانها و مناطق محروم کشور به بهره‌برداری رسید همچنین در پایان این مراسم 250 هزار بسته کیف و نوشت‌آفزار برای توزیع میان دانش‌آموزان مناطق محروم به این مناطق ارسال شد.

رئیس ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) ادامه داد: 120 مدرسه برکت را ستاد اجرایی از طریق بنیاد برکت و در راستای نهضت مدرسه‌سازی و به منظور توسعه فضاهای آموزشی و توزیع عادلانه امکانات تحصیلی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور احداث نموده است.

مخبر اظهار کرد: برای احداث این تعداد مدرسه در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور، یک هزار و 400 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: بنیاد برکت ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) پیش از این نیز یک هزار و 110 باب مدرسه را با 6600 کلاس درس به بهره‌برداری رسانده بود که با 1200 مدرسه آماده افتتاح، مجموعه مدارس برکت در سراسر کشور به یک هزار و 230 مدرسه با 7304 کلاس درس می‌رسد و مدارس بنیاد برکت تاکنون 2600 روستا در 31 استان کشور را تحت پوشش قرار داده‌اند و ظرفیت پذیرش دانش‌آموز در مدارس به بهره‌برداری رسیده توسط بنیاد برکت نیز بالغ 150 هزار نفر است.

رئیس ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در ارتقای آموزش در مناطق محروم، مدرسه‌سازی یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین اقدامات ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) در مناطق محروم است. که از طریق بنیاد برکت دنبال می‌شود.

مخبر تصریح کرد: مدارس برکت در روستاها و مناطق محروم مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور و با رعایت استانداردها و الزامات آموزشی و ضوابط فنی و زیربنایی ساخته و پس از تکمیل تقدیم دانش‌آموزان این مناطق می‌شود.

وی گفت:‌ بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در حال ساخت یک هزار مدرسه دوم برکت است و تاکنون قرارداد ساخت 1644 مدرسه را منعقد کرده و با توجه به بهره‌برداری از 1230 مدرسه، 414 باب مدرسه دیگر را در دست ساخت و تکمیل دارد.

پایان/

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبراخبار فرهنگیان - تسنیم
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی