سایت کاریابی جویا کار

انرژي خورشيدي

دسته بندي: مقالات / برق
11 فروردین

 

محدود بودن سوخت هاي فسيلي بر روي زمين و همچنين اثرات سوئي كه در ارتباط با استفاده از انرژي هسته اي وجود دارد بشر را بر آن داشت تا بدنبال يك منبع انرژي ديگر براي ادامه حيات خود در روي زمين باشد براي ادامه حيات بشر مي تواند دو راه را در پيش گيرد اول اينكه به دنبال راهي براي كنترل همجوشي هسته اي باشد و دوم اينكه بتواند از انرژي خورشيد كه سرچشمه تمام انرژي هاي روي زمين است استفاده كند.

استفاده از انرژي خورشيد سابقه تاريخي زيادي دارد البته اين استفاده بيشتر محدود به انرژي گرمايي خورشيد بوده است. در فصل دوم به طور مختصر در اين رابطه مطالبي ارائه شده است.

در فصل سوم به طور مختصر در مورد ساختار ملكولي موادي بحث شده است كه در مبحث فتوولتائيك استفاده مي شوند.

در فصل چهارم كاربردهاي انرژي خورشيدي در دنياي امروز آورده شده است. مبحث هاي اين فصل در مورد فعاليت هايي است كه در آنها از انرژي گرمايي خورشيد استفاده
مي شود.

در فصل پنجم مواردي كه در عملكرد يك سيستم خورشيدي مؤثر مي باشند مثل تشعشع خورشيد، درجه حرارت، رطوبت و حركت هوا اشاره و توضيح مختصري در رابطه با آنها آورده شده است.

فصل هاي ششم، هفتم، هشتم و نهم بيشتر به معرفي سلول هاي خورشيدي پرداخته شده است. اينكه سلول هاي خورشيدي چيست نيازهاي يك سلول خورشيدي، اين سلول ها چگونه ساخته مي شوند و اين كه سلول هاي خورشيدي چگونه كار مي كنند در فصل دهم اجزاي يك مدار فتوولتائيك روش انتخاب آنها و توضيحاتي در مورد آنها آورده شده است. صفحه هاي خورشيدي، باتري، تبديل كننده، شارژ كنترلر، اجزاي اصلي اين مدار هستند در فصل يازدهم و دوازدهم دسته بندي سلول هاي PV و انواع مختلف اين سيستم ها ارائه شده است در فصل سيزدهم عملكرد اين اعضاء در شرايط متغيير توضيح داده شده است شرايط محيط و تابش خورشيد بر روي عملكرد اين سلول ها تأثير زيادي دارد. در فصل بعدي در مورد متمركز كننده هاي نور خورشيد و تأثير استفاده از آنها بر روي صفحات خورشيدي آورده شده است.

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:84
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی