سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

عاملی: تغییرات کنکور و ساماندهی سهمیه‌ها به کنکور 99 نمی‌رسد

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
14 مهر

گروه دانشگاه ،‌ حجت الاسلام سید سعید عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ساماندهی کنکور و سهمیه های آن گفت: ساماندهی سهمیه های کنکور در کنار کنکور در مرحله مطالعه و بررسی است.

وی ادامه داد: در خصوص بحث کنکور سال‌ها است که یک موضوع مرتب تکرار می گردد و آن هم این است که مثلا عنوان می گردد در سال فلان، نظام کنکور کشور تغییر می نماید. این موضوع باعث شده فشار سنگینی روی دانش آموز باشد چراکه آینده علمی وی تعیین می گردد و تنها یکبار در سال اتفاق می افتد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: همه دنبال راه حلی هستند که به صورت عملی مدلی ترسیم شود. درهمین خصوص با مجلس شورای اسلامی، رئیس مجلس و روسای کمیسیون های مربوطه، وزارت علوم رایزنی هایی کرده و امیدوارم به یک مدل منطقی رسیده و اجرایی سازی شود.

حجت الاسلام عاملی ادامه داد: در حال حاضر چیزی که درباره آن بحث می کنیم این است که ظرف 6 ماه آینده این مدل منطقی را جمع بندی کنیم. قرار هم نیست از صفر شروع کنیم چون سابقه مطالعاتی آن وجود دارد.

وی ادامه داد: با سازمان سنجش آموزش کشور و ذی نفعان دیگر مانند آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم به یک جمع بندی برسیم، حرف قطعی نمی توانیم بزنیم اما به طورحتم کاری که درباره کنکور و سهمیه ها صورت می گیرد به موازات هم بوده و هیچکدام آنها سال 99 اجرایی نخواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: درحال حاضر دانش آموزان خود را با این مدل تطبیق داده اند و اگر بنا باشد مدل تغییر کند دچار سردرگمی و نگرانی می شوند.

وی تأکید کرد: بنابراین بحث و بررسی ما روی کنکور 99 نبوده و بعد از آن می توانیم به یک جمع بندی برسیم.

پایان/

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبراخبار فرهنگیان - تسنیم
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی