سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

باید پذیرفت که برخی دانش‌آموزان ویژه هستند

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
24 مهر

فاطمه مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی درباره مصوبه اخیر مجلس مبنی بر حذف تنوع مدارس و حذف مدارس سمپاد اظهار‌ کرد: هر مصوبه‌ای که به قانون تبدیل شود ما از آن تبعیت می‌کنیم اما این مصوبه مجلس ابتدا باید به تأیید شورای نگهبان برسد.

وی متذکر شد: بسیاری از موضوعات را مجلس مصوب کرده اما به تأیید شورای نگهبان نرسیده است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد: باید بپذیریم که مدارس سمپاد به عنوان یک نیاز در جامعه فعالیت می‌کنند و همانگونه که برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه "استثنایی"  برنامه و مدرسه خاص داریم باید برای دانش‌آموزانی که بهره هوشی آنها بالاتر از نُرم است، برنامه و مدرسه ویژه داشته باشیم.

مهاجرانی در پاسخ به این پرسش " آیا با حذف تنوع مدارس موافق هستید؟" تصریح کرد: هیچ کدام از مدارس یک شبه از خم رنگ‌رزی درنیامده‌ و مطابق با یک نیاز طراحی‌ شده‌اند و تمام این مدارس مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش را دارند و بنا به اقتضائاتی بوده است؛ آیا می‌شود به یکباره گفت که تمام این اقتضائات غلط است و آنها را کنار بگذاریم، باید صبورانه‌تر درباره موضوعات آموزشی تعمق کرده و بررسی ویژه‌تری داشته باشیم و کارها با آرامش بیشتری انجام شود.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان عنوان‌کرد: اگر مدارس دچار انحراف شده‌اند می‌توان آن را اصلاح کرد و نگاه همه یا هیچ نداریم، باید پذیرفت که برخی دانش‌آموزان ویژه هستند و اگر به آنها به اندازه کافی دقت نکنیم و منابع آموزشی مناسب در اختیارشان قرار نگیرد در حق ذخایر کشور ظلم شده است.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان تیزهوش مانند دانش‌آموزان مدارس استثنایی به خدمات ویژه‌تری نیاز دارند و اگر به نیازهای آنها توجه نکنیم در حق این دانش‌آموزان ظلم شده و تبعات بی‌توجهی به آنها بر عهده ما خواهد بود.

پایان/

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبراخبار فرهنگیان - تسنیم
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی