سایت کاریابی جویا کار

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری عدم تقارن اطلاعاتی

دسته بندي: مقالات
8 بهمن
حسابداری

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری عدم تقارن اطلاعاتی که در آن مبانی نظری و پیشینه تحقیق مورد بررسی قرار می گیرد. عدم تقارن اطلاعاتی نبايد قبل از اعلان سود افزايش يابد بلكه بايد در يک سطح صعودی در پی اعلان سود باقی بماند. زيرا، برخی از معامله گران قادر به پردازش بهتر اطلاعات هستند و اين پردازش اطلاعات است كه موجب افزايش حجم مبادلات در يک محيط دارای نقدينگی كمتر می شود، نه عدم تقارن اطلاعاتی. در اين زمان معامله گران غير مطلع به دليل افزايش دامنه قيمت پيشنهادی خريد و فروش سهام از انجام مبادله خودداری می كنند.


كايل (1985) ايزلی و اوهارو (1992) در يافته های خود پی بردند هنگامی كه عدم تقارن اطلاعاتی افزايش يابد شاهد افزايش حجم مبادلات نيز خواهيم بود. دمسكی و فلتهام (1994) و مک نيكولاس و ترومن (1994) بر اهميت تمركز بر فعاليت بازار اوراق بهادار در دوره قبل از اعلان سود علاوه بر دوره پس از اعلان سود اشاره دارند. به نظر مک نيكولاس و ترومن سرمايه گذارانی كه دارای افق سرمايه گذاری كوتاه مدتی هستند جستجوی اطلاعات محرمانه را قبل از اعلان سود افزايش u1605 می دهند. اين امر بدين معناست كه قبل از اعلان سود، سطح بالايی از عدم تقارن اطلاعاتی را شاهد خواهيم بود.

اسكينر (1991) در تحقيق خود افزايش قابل ملاحظه ای را در دامنه قيمت پيشنهادی خريد و فروش سهام پيرامون زمان اعلان سود مشاهده نکرد. يان (1998) به وجود عواملی اشاره می كند كه طبق آن، حركت های مهمی را در قيمت سهام پيرامون زمان اعلان سود مشاهده كرد كه می تواند معامله گران را به گردآوری اطلاعات بيشتر ترغيب كند. وی دريافت كه هم تغيير پذيری سود و هم واكنش بازار نسبت به سود غيرمنتظره رابطه مثبتی با تغييرات در دامنه قيمت پيشنهادی خريد و فروش سهام قبل از اعلان سود دارد. از اين رو دامنه قيمت پيشنهادی در روز قبل، روز اعلان و روز پس از اعلان دارای روندی افزايشی است. اكر (2002) وجود تفاوت اندک در دامنه قيمت پيشنهادی خريد و فروش سهام و افزايش حجم معاملات را پيرامون زمان اعلان سود گزارش كرده است.


فهرست مطالب
7-1 تعریف واژه های تحقیق 1
فصل دوم : مروری بر ادبيات تحقيق 5
بخش اول: عدم تقارن اطلاعاتی 6
1-4-2 شكل گيری مفهوم عدم تقارن اطلاعاتی 6
2-4-2 ورود مفهوم عدم تقارن اطلاعات به بازارهای سرمایه 8
1-2-4-2 مبانی نظری تفاوت قيمت پيشنهادی خريد و فروش اوراق بهادار 9
2-2-4-2 عدم تقارن اطلاعاتی و دامنه قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام 13
3-2-4-2 نظريه بازار كارای سرمايه 17
5-2 اطلاعات جدید و سرعت تعدیل قیمت های سهام 22
7-2 بخش دوم: پیشینه تحقیق 27
1-7-2 پیشینه خارجی 27
2-7-2 پیشینه داخلی 32
منابع و ماخذ 36
الف: منابع فارسي
ب: منابع لاتین
ج: منابع اینترنتی

قيمت فايل:23000 تومان
تعداد صفحات:45
تعداد اسلايدها:45
خريد فايل از سايت مرجع
دسته بندی ها
تبلیغات متنی