هنر و گرافیک
مقاله رشته هنر با عنوان فلسفه هنر مقدمه این سخنرانی را فلسفه ی هنر «مسیحی و شرقی» نام نهاده ایم؛ زیرا منظور ما معرفی یک نظام عقیدتی جامع و جهانی است؛ نظامی که نه فلسفه های هنر اومانیستی را می توان با آن قیاس کرد و نه می توان میان آنها صلح و آشتی برقرار نمود، بلکه تنها رابطه ی موجود میان شان، تضاد و تعارض است؛ و آن را فلسفه ی «راستین» (True) خوانده ایم، چون هم معتبر و مقتدر است و هم استوار و پایدار. بی جا نخواهد بود اگر اعلام کنم که به آنچه بیان خواهم نمود باور دارم: چه حد مطالعه ی هر موضوعی، به دوام و پایمردی یا عقب نشینی و وادهی مطالعه کننده ی آن موضوع بستگی دارد. وابستگی ایمان و ادراک امری است که در مباحث نظری هنر ـ همچون دیگر مباحث اصول اعتقادی ـ جریان دارد. فعالیت های انسانی یا از نوع ساخته (making) است یا از سنخ عمل (doing). هر دو مورد ـ می بایست در سیر حیاتی معنوی تصفیه و اصلاح شوند. ساخته ها توسط «هنر» اداره می شوند و اعمال توسط «تدبیر». به منظور درک منطقی مطالب، تفاوت مشخص میان «هنر» و «تدبیر» نیز ارائه شده است: ولی به رغم ارائه این وجه تمایز، نباید فراموش کنیم که انسان در تمامیت خود انسان است، و نمی توان او را صرفا براساس آنچه می سازد تعریف نمود؛ هنرمند «از طریق هنر و با میل و رضایت» کار می کند. (فلسفه ی هنر مسیحی و شرقی یا فلسفه ی راستین هنر ـ 44) کلمات کلیدی: هنر فلسفه هنر فلسفه ی راستین هنر فلسفه ی هنر مسیحی و شرقی خلاصه چهار فصل انتخابی از کتاب فلسفه ی هنر مسیحی و شرقی نویسنده : آناندا کومارا سوامی فصل :2 فلسفه ی هنر مسیحی و شرقی،یا فلسفه ی راستین هنر فصل 5 : زیبایی و حقیقت فصل 6 : ماهیت هنر عهد میانه فصل 7 :مفهوم سنتی صورت نگاری آرمانی