مقالات ترجمه شده
مقاله ترجمه شده مدلسازی و ارزیابی شناختی با عنوان مدل ادراکی مستقیم گروه بندی برای طرح HCL عنوان انگلیسی : An Intuitive Model of Perceptual Grouping for HCI Design چکیده : درک وبهره برداری از توانایی های انسان در سیستم بینایی بخش مهمی از طراحی رابطه های کربری وتصویری اطلاعات را قابل استفاده می کند. طراحی خوب برای درک سریع،آسان و از روی حقیقت از مولفه های کلیدی را قادر می سازد. جنبه های مهم چشم انسان توانایی آن برای درک بی دردسر وتبدیل آن به ویژگی های منحصر به فرد برای درک محیط وسازه ها واشیا است. ما برای درک مناطق گروه بندی وشباهت های ویژه منحنی هایی را برای مناطق منسجم آن در نظر گرفته ایم. در این مقاله ما در مورد یک مدل ساده برای طیف گسترده ای از ادراک پدیده گروه بندی،پرداخته ایم. یک تصویر دلخواه را به عنوان ورودی در نظر می گیریم وساختار توصیف شده آن در سیستم بصری را به صورت یک تصویر برمی گردانیم. این مدل نشان می دهد که می تواند از جنبه های قوانین طراحی سنتی مانند ضبط کردن وپیش بینی ادراک بصری در صفحه نمایش استفاده کند. کلیدواژه ها: سازمان ادراکی گروه بندی شباهت نزدیکی ویکپارچگی کانتور مقدمه : طراحی یک رابط کاربریو گرافیکی برای درک ،اطلاعات کمی دارد وتا حدودی از نظر اثربخشی ضعیف است. تعدادی از مسائل را تحت تاثیر طراحی هستند ،زمینه های رفتار انسانی می تواند به وجود بیاورد. طراحی باید یک شناخت خوب باشد. یعنی کاربر ساختار معنایی طراحی را به راحتی درک کند.تفسیر اطلاعات بصری می تواند در طراحی با زحمت زیادی انجام شود. در اینجا ما برروی جنبه های ادراکی طراحی تمرکز می کنیم. شاید مهم ترین جنبه چشم انسان برای طراحی،سیستم ادراکی آن است. سیستم ادراکی ،اشاره به پدیده هایی دارد که در آن سیستم بینایی به سرعت و به ظاهر بی دردسر و تخمینی از ویژگی های منحصر به فرد را از درک منسجم محیط ،سازه واشیا دارد. این پدیده برای اولین بار توسط روانشناسان گشتالت مورد بررسی قرار گرفت که مجموعه ای از موردهای مطالعه به صورت کیفی براساس اصول حاکم بوده است. فهرست مطالب : چکیده: 1 کلیدواژه ها: 2 1-مقدمه: 2 تمایل به چیزهایی که در نزدیکی به گروه هستند(قانون نزدیکی گشتالت) 3 به اشتراک گذاشتن ویژگی های مشابه(قانون شباهت) 3 مستمر بودن (قانون ادامه) 3 مدل: 7 پذیرش به عنوان کلید: 7 الباقی فرهاد: 9 لبه های گروه های ادراکی : 9 بحث و بررسی بیشتر مدل: 10 نتیجه گیری 12 گروه بندی توسط نزدیکی و شباهت: 12 گروه بندی خطوط با تداوم خوب 13 متن و بافت نمونه : 14 گرافیک اطلاعات: 14 بحث و نتیجه گیری 15