علوم اجتماعی
پایان نامه کارشناسی رشته علوم اجتماعی گرایش پژوهشگری با عنوان شیطان پرستی چکیده شیطان پرستی به معنی پرستش شیطان به عنوان قدرتی فوق العاده قوی و بسیار قوتی تر و موثر تر از نیروهای خوب دنیوی همچون خداست. در شیطان پرستی به عنوان نماد قدرت و حاکمیت بر روی زمین، قدرتی به عنوان برترین قدرت دو جهان مورد توجه و پرستش قرار دارد و این دنیایی را که به عنوان دوزخ برشمرده می شود را قانونمند می کند. در شیطان پرستی، غیر از استفاده از شیطان به عنوان قدرت تاریکی و قدرت مطلق از نیروها و اجنه و روح های پلید و شیطانی نیز برای رسیدن به اهداف خود استفاده می شود؛ و در نهایت معنای شیطان پرستی؛ پرستش قدرت پلیدی است. به طور کلی دو تعریف برای گروههای شیطان پرستی وجود دارد؛ تعریف اول: هر گروهی که شیطان را (مشابه شیطان تعریف شده در دین مسیحیت که عاری از مفاهیم غیر طبیعی مربوط به پلیدی و زشتی است یا یک شیطان انتزاعی) به عنوان خدا قبول داشته باشد و آن را عبادت کند، که معمولا از آن به عنوان الهه سیاه نیز یاد می کنند و آن را منتسب به طبیعت «حقیقی» انسان می نامند.تعریف دوم: گروههایی که از دین مسیحیت تبعیت نکرده و یا عیسی را با خصوصیای که در دین مسیح تعریف شده است قبول ندارند. این تعریف معمولا توسط بنیادگرایان مسیحی مورد استفاده قرار می گیرد و بر مبنای این تعریف بسیاری از گروهها را شیطان پرست می نامند. کلمات کلیدی: شیطان شیطان گرایی شیطان پرستی فرقه های شیطانی مقدمه شیطان پرستی یکی از اعتقاداتی است که برخی به آن پیشینه هزاران ساله می دهند و دلیل آن را نیز پرستش هر موجود دارای قدرت توسط مردمان هزاران سال پیش و یا در نظر گرفتن دو خدای ضد هم یعنی خدای خیر وشر می دانند.می گویند: شیطان پرستی حقیقی را جستجو می کند که در این جهان یافت نمی شود. خودکشی توجیهی اینگونه دارد، «اگر بپرسی شیطان پرستی را در تجاوز و قتل به ویژه در تجاوز به کودکان و نوجوانان به همراه قتل آنان باید دید. (کلمه ی شیطان پرستی غلط می باشد) یک حرکت مکتبی، شبه مکتبی و یا فلسفی است که هواداران آن شیطان را یک طرح و الگوی اصلی و قبل از عالم هستی می پندارند. آنها شیطان را موجودی زنده و با چند وجهه از طبیعت انسان مشترک می دانند. شیطان گرایی را در گروه «راه چپ» مخالف با «راه راست» طبقه بندی می کنند. (مقدس، 1388، 25) دست چپی ها به غنی سازی روحی خود در جریان کارهای خودشان معتقدند. و بر این باورند که در نهایت باید تنها به خود جواب پس دهند. در حالی که دست راستی ها غنی سازی روحی خود را از طریق وقف کردن و بندگی خود در مقابل قدرتی بزرگ تر بدست می آورند. لاوییان در واقع خدایی از جنس شیطان و یا خدایی دیگر را برای خود قائل نیستند. آنها حتی از قوانین شیطان نیز پیروی نمی کنند. این جنبه اعتقادی آ«ها به طور مکرر به اشتباه نادیده گرفته میشود و عموما آنها را افرادی می شناسند که شیطان را به عنوان خدا پرستش می کنند. (معمر، 84)شیطان گرایی به جای اطاعت از قوانین خدایی یا قوانین طبیعی و اخلاقی، عموما بر پیشرفت فیزیکی خود با راهنمایی های موجودی مافوق یا قوانینی فرستاده شده تمرکز دارد. فهرست مطالب فصل اول چکیده مقدمه اهمیت و بیان مساله هدف تحقیق فصل دوم سابقه و پیشینه تحقیق مبدا شیطان پرستی سیر تاریخی شیطان پرستی شیطان پرستی جدید انواع شیطان پرستی از نظر ایدئولوژی انواع و رویکردهای شیطان گرایی شیطان گرایی فلسفی شیطان گرایی لاویی شیطان پرستی دینی شرپرستان کلیسای شیطان و معبدیست نگاهی تاریخی به پدیده شیطان پرستی شیطان گرایی بدوی شیطان گرایی در قرون وستا شیطان گرایی مدرن مقایسه شیطان درادیان توحیدی شیطان پرستی بومی ریشه های شیطان گرایی در عرفان یهود شیطان پرستی در ایران، عراق و مصر فصل سوم: نقد و تحلیل بررسی علل جذب و گرایش به فرقه های شیطانی نماد سازی وسیع و ترویج آن در حوزه فرهنگ عمومی فصل چهارم: نتیجه گیری پیشنهاد ها و راهکارها فهرست منابع پیوست