سایت کاریابی جویا کار

طرحي نور

دسته بندي: مقالات / ادبیات
27 اسفند

 

مسائل و مشكلات

من نيز با مسائل و مشكلاتي روبرو بودم. از جمله ظاهر كتاب قرآن: كه بسيار ساده و بدون هيچ نقش و نگار و بدون رنگ‌آميزي كه بتواند قدري دانش‌آموزان را به خود جلب كند. با آيات طولاني كه به نظر مي‌رسيد براي نوجوانان غير قابل تحمل وخسته كننده است، و كلاس نيز ظاهري خشك و بي‌روح، در صورتيكه قرآن سراسر زيبائيست، همه آياتش از زيبايي و محتوي و ريتم و خاصي برخوردار است. و بسيار جذاب و شيرين است. در فكر اين بودم پس چرا به ظاهر آن توجه نمي‌شود كه در دانش‌آموزان ايجاد شوق و انگيزه و رغبت كند، تا آنان با عشق و علاقه‌اي خاص به اين كتاب آسماني و راه‌گشاي زندگي بشر رو مي‌آورند تا خود راه حق و باطل را تشخيص دهند.

راهكار

در وحله اول ديدم كاري از من ساخته نيست كه بتوانم تغييراتي در ظاهر قرآن ايجاد كنم چون مسئول و مولف كتاب نيستم و پيشنهاد و انتقادها هم به اين زودي جواب نخواهد داد. سعي و تلاشم را بر اين نهادم از راههاي مختلف، و آنچه در توان دارم بكار گيرم، تا ايجاد انگيزه و شوق و شور و اشتياق را در دانش‌آموزان، اين فطرتهاي پاك بوجود آورم. شايد از اين طريق بهتر به سخنان خداي خود و استعدادهاي خداداده و پاك خود پي‌برده و چراغ هدايتي در فراسوي راهشان باشد و همواره با قرآن انس و الفت خاص پيدا كنند و سرشار از عشق و معنويت شوند و بذري باشد كه انشاءالله روزي ببار نشيند.

با اين انديشه هر لحظه در فكري، خلاقيتي و تحولي براي كلاس درس خود بودم.

اولين گام

اولين قدم اين بود كه احاديث ائمه معصومين (احاديث كوتاه) را با ريتمي كه در خور سليقه و شوق دانش‌آموزان بود آماده مي‌كردم و هنگام شروع كلاس برايشان مي‌خواندم و آنها تكرار مي‌كردند و چون آهنگين بود لب‌خند و شوق و علاقه را در آنها لمس مي‌كردم و اين باعث شد كه هر هفته كاري جديد ارائه دهم، هر موقع احساس مي‌كردم خسته شدند از آنها مي‌خواستم حديث را بخوانند.

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
تگ هاي مطلب: تحقیقات ادبیات, دانلود ادبیات, دانلود مقاله ادبیات, دانلود تحقیق ادبیات, مقاله درباره ادبیات, مقاله در مورد ادبیات, مقاله ادبیات, ادبیات, مقالات ادبیات فارسی, پروژه ادبیات, مقالات ادبیات
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:15
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی