کامپیوتر و IT
گزارش كار آموزی رشته کامپیوتر با عنوان یادگیری Java Script و نرم افزار Flash
محل كار اموزی:شركت داتكو
آشنایی كلی با مكان كار آموزی و ارزیابی بخش های مرتبط شبکه نرم افزاری دات کو ، واقع در خیابان میرداماد ، در مکانی شیک و آرام به امور نرم افزاری در زمینهی تبلیغات مشغول میباشد.در این شرکت یک اتاق کار مجزا برای طراحان و امور برنامه نویسی در نظر گرفته شده است و بخشهایی از قبیل بخش مدیریت ، قسمت پشتیبانی ( تلفنی و حضوری ) ،سالن جلسات و ... نیز هر یک اتاقی مخصوص به خود را دارد.3 نفر گرافیست که در بخش طراحی فعالیت دارند ، با برنامه های گرافیکی نظیر Photoshop , Corel Draw , Firework , Flash MX , و ... آشنایی دارند و در طراحی از این برنامه ها بهره میگیرند. طراحی انواع کارت ویزیت ، سررسید ، بنرها و دیگر طرحهای موجود بر روی انواع هدایای تبلیغاتی بر عهدهی این گروه می باشد. البته دربخش دیزاین وب سایت ها نیز طراحی Header و Footer و عکسهای دیگر موجود در سایت ها بر عهده ی این 3 نفر است. در این شرکت 2 نفر برنامه نویس وب مشغول به کار هستند. وظیفه ی برنامه نویسان ، ساخت صفحات پویا و ایستا ( Dynamic , Static) وب است و برای این منظور از محیط های برنامه نویسی Microsoft Visual Studio ونیز برنامه هایی نظیر Dream weaver و Front Page استفاده می کنند. و به این علت که گاهی برای طراحی برخی از وب سایت ها به پایگاه داده ( Database ) نیاز پیدا میکنند با برنامه هایی همچون Access ساخت شرکت Microsoft و نیز SQL Server محصول همین شرکت آشنایی کافی دارند. یکی از این دو شخص مسلط به زبان PHP و دیگری مسلط به زبان C# میباشد.
کلمات کلیدی: یادگیری Java Script یادگیری نرم افزار Flash فهرست آشنایی كلی با مكان كار آموزی و بخش های مرتبط ....... 1 آزمون آموخته ها ............................................ 3 یادگیری Script نویسی با JAVA .............. 3 ارتباط جاوا را با زبان html ........................... 4 پارامتر ............................................................. 7 شرط ............................................................... 9 خصوصیات ....................................................11 Methods (متد ) ........................................ 12 Event (رویداد) .......................................... 13 عملیات برنامه نویسی ................................... 14 متغیر در جاوا اسكریپت ................................ 15 تابع ................................................................ 17 آرایه ............................................................... 19 حلقه ............................................................... 21 فرم ................................................................ 25 خطایابی (كد جاوا) ....................................... 28 Style ................................................... 31 یاد گیری نرم افزار Flash MX .................. 33 اسکریپت چیست ؟ ....................................... 33 قالب دستوری اكشن اسكریپت ..................... 33 كامنت نویسی ................................................ 36 آشنایی با سمبل ها در فلش ........................... 37 Action Script – Fscommand ........... 39 سرور افزار Flash Communication Server MX سرور افزار Macromedia Breeze ......... 41 سرور افزار Macromedia Flex ............ 42 کامپوننت های اکشن اسکریپت ...................... 44 اکشن اسکریپت ، یک زبان شیئ گرا .............. 44 اكشن اسكریپت : متغیر های رشته ای ، عددی و بولین و نال .... 46 اكشن اسكریپت : كنترل در زمان اجرا ............... 50 اكشن اسكریپت - متغیر ها در فلش .................51 اكشن اسكریپت : استفاده از عملگرها برای دستكاری مقادیر عبارت ها ....55