سایت کاریابی جویا کار

شرح يك پروسه صنعتي

دسته بندي: مقالات / برق
11 فروردین

 

سنسورها، ترنسديوسرها و ترنسميترها از مهم ترين اجزاي يك پروسه صنعتي هستند كه كاربردهاي فراواني در پروسه هاي متنوع دارند.

كاربرد عمده اين قطعات در ارزيابي عملكرد سيستم و ارائه يك فيدبك با مقدار و وضعيت مناسب است كه بدين ترتيب كنتر از سيستم متوجه وضعيت كاركرد آن و چگونگي حالت خروجي خواهد شد.

يك سنسوربنا تعريف قطعه اي است كه به پارامترهاي فيزيكي نظير حركت، حرارت، نور ، فشار، الكتريسيته، مغناطيستي و ديگر حالات انرژي حساس است و در هنگام تحريك توسط آنها از خود عكس العمل نشان مي دهد.

يك ترنسريوسر بنا به تعريف، قطعه اي است كه وظيفه تبديل حالات انرژي به يكديگر را بر عهده دارد، بدين معني كه اگر يك سنسور فشار همراه يك برسنريوسي باشد سسنور فشار پارامتر را اندازه مي گيرد و مقدار تعيين شده را به ترانسيوسر تحويل مي دهد، سپس ترنسيوسر آن را به يك سيگنال الكتريكي قابل ارك براي كنترل و صد البته قابل ارسال توسط سيم هاي فلزي تبديل مي كند.بنا براين همراه خروجي يك ترنسرويوسر، سيگنال الكتريكي است كه در سمت ديگر خط مي تواند مشخصه ها و پارامترهاي الكتريكي نظيره ولتاژ جريان، فركانس را تغييردهد، البته به اين نكته مهم نيز توجه داشته باشيد كه سنور انتخاب شده بايد از نوع سنسورهاي مبدل پارامترهاي فيزيكي به الكتريكي باشد.

سنسورها و ملحقات آنها مثل ترنسريوسرها در گروه بزرگي تحت عنوان ابزار دقيق قرار داده و آنها را بر اساس نوع كاركرد، موارد استفاده و ساير مشخصات ديگر تقسيم بندي مي كنند

راواحه به معرفي ابزار دقيق بكاررفته در اين پروژه مي پردازيم

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:15
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی