سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

ذوعلم: برخی موضوعات پژوهش‌های دانش‌آموزی فانتزی است

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
24 آذر

خبرنگار اجتماعی ، حجت‌السلام علی ذوعلم معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در مراسم هفته پژوهش که در دبیرستان نمونه دولتی فرهنگ منطقه دو شهر تهران برگزار شد، اظهار‌ کرد: تا زمانی که به خلاءها توجه نکنیم پیشرفت نخواهیم‌کرد، در برخی از پژوهش‌های دانش‌آموزی شاهد فعالیت والدین هستیم یعنی والدین کارهای پژوهشی دانش‌آموز را انجام می‌دهند و البته دانش‌آموزان نقشی ندارند و از والدین می‌خواهیم این کار نکنند و اجازه دهند دانش‌آموزان خودشان کار پژوهشی انجام دهند.

وی ادامه داد: اگر دبیران و معلمان بیش از آنچه که باید به دانش‌آموزان کمک کنند  مانع خلاقیت دانش‌آموزان می‌شوند، اصل پژوهش مبتنی بر خلاقیت است و کمک‌های زیاد از حد مانع ظهور خلاقیت می گردد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: گاهی ما فراتر از برنامه درسی انتظار انجام کارهای پژوهشی از دانش‌آموزان داریم و در همین زمینه گاهی موضوعاتی مطرح می گردد که موضوعات فانتزی هستند برخی از این کارهای پژوهشی فراتر از دغدغه‌های ذهنی دانش‌آموزان است.

ذوعلم بیان‌کرد: یکسری فعالیت‌ها به مسئله رقابت‌زدگی رسیده است و هدف این رقابت‌ها حتی آموزش و تعلیم و تربیت نیست از این رو چنین اقداماتی حتی می‌تواند آسیب‌زننده باشد اما در انتها باید تاکید کنم که اگر کنکور بگذارد پژوهش در کشور رشد خواهد کرد.

پایان/

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبراخبار فرهنگیان - تسنیم
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی