سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

انباشتی از قوانین دست‌وپا گیر در آموزش‌وپرورش داریم

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
3 دی

گروه اجتماعی ؛ محسن حاجی میرزایی در نشست با کارکنان دبیرخانه شورای عالی آموزش‌وپرورش اظهار‌ کرد: اگر قرار است تحولی در آموزش‌وپرورش اتفاق بیفتد، عرصه آن شورای عالی آموزش‌وپرورش است، هم‌اکنون انباشتی از قوانین و مقررات دست‌وپا گیر را در وزارت آموزش‌وپرورش داریم.

وی ادامه داد: نخستین مسئله‌ای که در زمان ارائه یک طرح در شورای عالی آموزش‌وپرورش باید عنوان شود این است که آیا این طرح صلاحیت مطرح‌شدن را دارد یا خیر؟

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد اغلب موضوع‌هایی که از سایر بخش‌ها به شورای عالی ارائه می گردد فاقد صلاحیت هستند بنابراین قرار نیست این دبیرخانه کار ممیزی انجام دهد بلکه سایر حوزه‌های مربوطه باید این کار را انجام دهند و شورا به موضوعاتی ورود کند که از استحکام کافی برخوردارند.

حاجی میرزایی تصریح‌ کرد: یکی از دلایلی که گاهی برخی موضوعات مشکل‌ساز می گردد استاندارد نبودن موضوع است.

وی ادامه داد: ارزیابی تصمیم‌ها موضوعی است که باید موردتوجه قرار گیرد چون یک تصمیم اثرات بسیاری دارد و ممکن است گاهی تصمیمی اتخاذ شود که آثار خوبی نداشته باشد.

وزیر آموزش ‌و پرورش خاطرنشان‌کرد: تصمیم‌گیری در آموزش‌وپرورش بسیار حساس و مهم است چرا که تأثیراتش جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، باید در اتخاذ تصمیم بسیار دقت کرد و تصمیمات کاملاً کارشناسی شود.

وی ادامه داد: ارزیابی پس از اجرا، موضوع بسیار مهمی است و اگر این اتفاق نیفتد تصمیم خوبی نگرفتیم بنابراین باید بازخورد گرفته شود.

حاجی‌میرزایی اظهار‌کرد: عرصه تصمیم‌گیری بسیار حساس و مهم است و باید در قبال آن پاسخگو باشیم لذا نهادهای تصمیم‌ساز باید ارزیابی تاثیرات تصمیم متخذه را در دستور کار خود قرار دهند و بازخورد آن را در تصمیم‌گیری‌ها ترتیب اثر دهند.

وی ادامه داد: مشکلات هر بخش باید توسط خود مجموعه پیگیری و حل‌و فصل شود، نباید عادت کنیم با مشکلات زندگی کنیم بلکه باید تلاش کنیم مسائل را حل کنیم. هرگونه مسئله و مشکلی که در کار ما اخلال ایجاد می‌کند، باید برای حل آن تلاش کنیم.

پایان/

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبراخبار فرهنگیان - تسنیم
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی