سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

فراخوانی برای مشارکت معلمان در آموزش تلویزیونی دانش‌آموزان

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
11 اسفند

خبرنگار اجتماعی ، رضوان حکیم‌زاده در برنامه تلویزیونی «به خانه بر می‌گردیم» درباره آموزش تلویزیونی دانش‌آموزان اظهار کرد: پیشنهاد آموزش و پرورش به شبکه آموزش مربوط به ماهها قبل است و ارتباطی به شرایط فعلی ندارد. ما پیشنهاد دادیم که با توجه به تعطیلات متعدد مدارس آن هم به دلایل مختلف، بتوانیم از ظرفیت شبکه آموزش در راستای عدالت آموزشی و فرصت‌های بهتر یادگیری استفاده کنیم.

وی ادامه داد: این پیشنهاد مصوب و قرار شد برنامه‌هایی را ویژه دانش‌آموزان از طریق شبکه آموزش داشته باشیم که با توجه به شرایط فعلی اجرای آن تسریع شد و از شنبه همین هفته برنامه‌های آموزشی شبکه آموزش برای تمام دوره‌های تحصیلی آغاز شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: طی بازخوردی که از خانواده‌ها داشتیم استقبال خوبی از آموزش تلویزیونی انجام شده است و ما به این فرصت به عنوان مکمل یادگیری نگاه می‌کنیم.

حکیم‌زاده ادامه داد: آموزش و پرورش در سه سطح ملی، استانی و مدارس آموزش دانش‌آموزان را پیگیری می‌کند، مدارس به صورت خودجوش فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند و باید از آموزگاران مسئولیت‌پذیر که در صحنه آموزش دانش‌آموزان حضور دارند تشکر کنم. هم اکنون معلمان برای دانش‌آموزان خود برنامه‌هایی را طراحی و از طریق فضای مجازی پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به این که برنامه‌های آموزشی شبکه آموزش در سطح ملی است، متذکر شد: با توجه به فراگیری که رسانه ملی دارد، بسیاری از مناطق که دسترسی به فناوری ندارند، می‌توانند از برنامه‌های تلویزیون استفاده کنند. بر همین اساس جدول زمانی برنامه‌های آموزشی مشخص شده، که به صورت منظم به اطلاع خانواده‌ها می‌رسد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: تصمیم داریم جریان آموزش تلویزیونی دانش‌آموزان را ادامه دهیم و در تعطیلات نوروز هم این فرایند ادامه دارد. هم اکنون آموزش‌هایی که ارائه می گردد در بخش صبحگاهی برای دوره متوسطه اول بوده و از ساعت 10:30 صبح آموزش دانش‌آموزان ابتدایی آغاز می گردد و برنامه آموزشی ظهر و عصر نیز مربوط به دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم است.

فراخوان عمومی برای مشارکت معلمان در برنامه آموزشی تلویزیون

حکیم‌زاده مطرح کرد: در برنامه‌های آموزشی شبکه آموزش از ظرفیت استدیو استفاده شده است، که معلمان در آنجا حضور پیدا می‌کنند و برنامه به صورت زنده پخش می گردد، معلمان داوطلب از شهر تهران در این برنامه تلویزیونی مشارکت دارند و تصمیم گرفتیم تا فراخوان عمومی اعلام کنیم چون پیام‌های مختلفی داشتیم که معلمان علاقمند به حضور در این برنامه بودند.

وی با اشاره به این که از روز دوشنبه سامانه هفت توسط شبکه آموزش فعال می گردد که یک سمانه تعاملی است، گفت: در دستورالعملی که به آموزگاران ارائه کردیم پیش‌بینی شده است تا از طریق این سامانه تعاملی با دانش‌آموزان ارتباط پیدا کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، بیان کرد: امروز نامه‌ای را تنظیم کردیم که طی آن تقاضا برای افزایش ساعات آموزش تلویزیونی مطرح شد و در این باره قول مساعد داده‌اند.

حکیم‌زاده در پایان تاکید کرد: صرف نظر از تعطیلی مدارس آموزش تلویزیونی دانش‌آموزان به عنوان یک فرصت برای عدالت آموزشی نگاه می‌کنیم که ادامه خواهد داشت.

پایان/

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبراخبار فرهنگیان - تسنیم
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی