سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

حاجی‌میرزایی: به دنبال فضای ایزوله برای معلمان و دانش‌آموزان در آموزش مجازی هستیم

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
19 فروردین

گروه اجتماعی ، محسن حاجی میرزایی در نشست با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که در دفتر وزیر برگزار شد، با تبریک اعیاد مبارک شعبانیه اظهار کرد: امیدوارم  دوره آینده مجلس شورای اسلامی با شکوه پیش رود و برای عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران راهگشا باشد.

وی با بیان اینکه از همدلی‌های اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات قدردانی می‌کنم،گفت: اعضای کمیسیون در شرایط دشوار و سخت به کمک  آموزش و پرورش آمده‌اند و همواره نقطه اتکا ما در مجلس بوده‌اند و امیدوارم همچنان این همکاری‌ها استمرار پیدا کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در طول 45 روز اخیر تقریبا تمام وقت کار کرده و با جدیت مسائل مربوط به آموزش دانش آموزان را پیگیری نموده است و در روز تعطیل و غیرتعطیل اهتمام داشته تا آثار این دوره سخت را  قابل تحمل‌تر برای جامعه بکند.

حاجی میرزایی تصریح کرد: خوشبختانه گام‌های بزرگی در این ایام برداشته شده است و فرهنگیان به سرعت واکنش نشان دادند و اقدامات ارزشمندی در دستور کار خود قرار داده‌اند که از رسانه‌ها پخش شد و با برخی از آنها آشنا هستید.

در اوایل اعلام تعطیلی مدارس با مقاومت خانواده‌ها مواجه بودیم

وی ادامه داد: با تعطیلی واحد‌های آموزشی نگرانی زیادی در خانواده‌ها وجود داشت که آموزش فرزندان آنها چه می گردد و حتی در اوایل اعلام تعطیلی مدارس، با مقاومت خانواده‌ها روبرو بودیم.

مدارس می‌توانند باعث انتقال ویروس کرونا باشند

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد:  در حال حاضر تنها راه مقابله با کرونا فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از انتشار ویروس در جامعه است  و مدارس به دلیل تراکم دانش آموزان در کلاس درس و اینکه در کنار هم در کلاس نشسته‌اند می‌تواند باعث انتقال ویروس باشند.

فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان استراتژی آموزش و پرورش است

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به کاهش رفت‌وآمد شهری، گفت: در وزارت آموزش و پرورش گزارش خود را به به ستاد ملی مقابله با کرونا  ارائه دادیم که همچنان فاصله گذاری اجتماعی استراتژی ما در آموزش و پرورش خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مدارس دو هفته دیگر تعطیل خواهد بود، اظهار کرد: تاکنون بیش از ده ویدئوکنفرانس با مدیران کل استان‌ها برگزار شده است و در برخی از ویدئوکنفرانس‌ها تا 500 نفر حاضر بودند و این استراتژی را داشتیم که آموزش تعطیل نیست و به شیوه دیگر آموزش را پیگیری می‌کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با همکاری سازمان صدا و سیما برنامه‌های آموزشی با یک شبکه شروع شد و در حال حاضر برنامه‌های آموزشی به 28 برنامه در روز با سه شبکه افزایش پیدا نموده است.

وی با بیان اینکه روزانه آموزش تحرک بدنی و فعالیت‌های ورزش در شبکه دو را داریم، گفت: با همکاری سازمان صداوسیما شبکه‌‌هایی به پخش برنامه‌های آموزشی اختصاص داده شده که بیشترین پوشش را داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با این وجود ما 250 درس و بیش از هزار کتاب داریم و رسانه ملی برای تحت پوشش قرار دادن این حجم کتاب درسی کافی نیست.

حاجی میرزایی با بیان اینکه تاکید مقام معظم رهبری تقویت کشور در فضای مجازی است، اظهار کرد: در سند تحول بنیادین سه راهبرد اساسی برای توسعه آموزش در بستر مجازی است و اکنون بهترین فرصت است تا ظرفیتی را به آموزش کشور اضافه کنیم.

به دنبال فضای ایزوله برای معلمان و دانش آموزان در فضای مجازی هستیم

حاجی میرزایی بابیان اینکه تاکید بر این داشتیم که در آموزش در فضای مجازی یک بستر تعاملی ایجاد شود، تصریح کرد: مجموعه اطلاعات آموزش و پرورش در سامانه سناد است و ما نمی‌خواهیم اطلاعات را در اختیار افراد  قرار دهیم چراکه امنیت اطلاعات برای ما مهم است و با همکاری برخی دانشگاه‌ها برای این موضوع راه حل‌های اندیشیده شده است. بنابراین پیگیر فضای ایزوله‌ای هستیم که به هیچ فضای دیگری از وسیله ارتباطی فرد دسترسی نداشته باشد و تنها ارتباط دهنده مدیر و دانش آموز و معلم باشد.

حاجی میرزایی ادامه داد: اگر این آموزش به درستی در فضای مجازی شکل بگیرد، مهم‌ترین و گسترده‌ترین خدمت فناوری اطلاعات در چهل سال پس از انقلاب خواهد بود .

وی در ادامه اذعان کرد: پس از انجام مرحله اول گزارش خواهیم گرفت تا مشخص شود چه تعدادی از دانش آموزان دسترسی به اینترنت ندارند و با برنامه‌ریزی‌های لازم توسعه را به سطح کل دانش آموزان در کشور خواهیم برد.

 وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در مراحل بعد کتاب‌های درسی که مبتنی بر وب است در این فضا قرار خواهد گرفت.

حاجی میرزایی تصریح کرد: جامعه زنده جامعه‌ای است که در برابر پدیده‌های غیرمترقبه به سرعت واکنش سنجیده‌ای داشته باشد.

وی با اشاره به خلاقیت‌های معلمان در فضای مجازی، گفت: معلم بازنشسته‌ای داشتیم که با حس مسئولیت پذیری خود پیگیر این بود که کارآموزش تعطیل نشود و در فضای مجازی آموزش دانش آموزان خود را ادامه می‌داد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: خداوند را شاکرهستم و افتخار می‌کنم که معلمان در شرایط سخت جامعه، کار جدی‌تر و سخت‌تری کردند و آموزش دانش آموزان را ادامه دادند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه با شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و برخی دانشگاه ها همکاری‌های لازم برای آموزش در فضای مجازی را داشته‌ایم،گفت: به دفتر انجمن اولیا و مربیان این ماموریت داده شده است که به طور تصادفی با خانواده‌ها در سراسر کشور تماس داشته باشند و از روند آموزش فرزندان اطلاع پیدا کنند.

پایان

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبراخبار فرهنگیان - تسنیم
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی