سایت کاریابی جویا کار

پاسخ نامه کشف المحجوب

دسته بندي: مقالات / ادبیات
28 اسفند

 

1-  نام كتاب  بيانگر محتواي كتاب است چون موضوع اين كتاب بيان راه حق و شرح كلمات تحقيق و كشف حجب بشريت است ،‌نام كشف المحجوب با آن مناسب است .

2-   حفظ آدابي كه در قرآن آمده است «‌فإذا قرأت القرآن فاستعذ بالله من الشيطان الرجيم »‌و استعاذت و استخارت به معني تسليم امور خود به خداوند  است كه صلاح بندگان خداوند بهتر داند و خير و شري كه به بنده رسد او مقدر كرده است . پس بنده بايد امورخود را به خداوند تسليم كند تا شر نفس و امارگي از بنده دفع كند و خيريّت و صلاح وي بدو ارزاني دارد .

3-   نيت برانجام فعل سبقت دارد و در عين حال نيت بر فعل رجحان دارد چنانكه  پيامبر ( ص)  فرموده است : «‌نية‌المومن خير من عمله » پس نيت هر فعل علت آن فعل است و نيت هر فرد ذهني است  و جنبة عيني ندارد .

4-  حجاب ريني : حجاب ذاتي است « بل ران علي قلوبهم ما كانوا يكسبون »‌و كشف آن محال است « انّ الذين كفرو سواء عليهم أانذرتهم أم لم تنذرهم لا يومنون » و پيدايش اين نوع حجاب به ارادة الهي است « ختم الله علي قلوبهم » حجاب عيني : حجاب صفتي است كه كشف آن ممكن است زيرا تبديل صفات ممكن است .

6-  همانا از  ميان بندگان دانشمندان از خدا مي ترسند . ترسي كه در اعمال ظاهر شود را تعبير به خشوع كرده اند و ترسي كه در دل باشد را تعبير به خضوع  كرده اند. عرفان مسبوق به جهل است ولي علم لزوماً اينگونه نيست .

 

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
تگ هاي مطلب: تحقیقات ادبیات, دانلود ادبیات, دانلود مقاله ادبیات, دانلود تحقیق ادبیات, مقاله درباره ادبیات, مقاله در مورد ادبیات, مقاله ادبیات, ادبیات, مقالات ادبیات فارسی, پروژه ادبیات, مقالات ادبیات
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:16
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی