سایت کاریابی جویا کار

بررسی نقش محوری زنان در جامعه اسلامی

دسته بندي: مقالات / معارف
8 اردیبهشت


بررسی نقش محوری زنان در جامعه اسلامی

حوزه علميه خواهران‌ الزهرا(س) آذربايجان‌غربی ، با انتشار مقاله‌ای نقش محوری زنان در جامعه اسلامی را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری زنان ایران "ایونا" ؛ در اين مقاله آمده است، جامعيت و گستردگی افق انديشه و ديدگاه‌های تحليلی درباره كاركردهای سياسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی زنان از اهميت ويژه‌ای برخوردار است.

نقش كليدی و محوری زنان در فراز و فرود جامعه انسانی در اين كلام امام خمينی(ره) خلاصه می‌شود كه فرمودند: «صلاح و فساد جامعه در گرو صلاح و فساد زن‌هاست» اين مقاله در صدد است كه جايگاه و نقش زنان مسلمان را به طور اجمالی در نظام اسلام مورد بررسی قرار دهد.

1ـ تساوی حقوق با مردان: در نظام اسلامی برخلاف نظرات افراط گرايانه فيمينيستی، زنان همسان مردان از تمام حقوق اجتماعی برخوردارند و فلسفه تفاوت‌های موجود حفظ ارزش و كرامت زنان است. اما تفاوت به معنی تبعيض نيست.

2ـ مسؤوليت پذيری: مسؤوليت پذيری بانوان در نظام آفرينش دارای ابعاد گسترده ای است كه به اختصار به بخشی از آن اشاره می شود. الف ـ مسؤوليت‌پذيری در تربيت فرزندان صالح و شايسته ب ـ حسن معاشرت با همسر و خوب همسرداری كردن ج ـ تعيين سرنوشت سياسی ـ اجتماعی و مشاركت عمومی دـ دفاع از مملكت و ارزش های اسلامی و حفظ نظام و ..

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:11
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی