سایت کاریابی جویا کار

مختصري درباره شبكه هاي كامپيوتري و كاربرد آنها

دسته بندي: مقالات / کامپیوتر
17 فروردین

بعد از اختراع كامپيوتر دانشمندان خيلي زود به اين نتيجه رسيدند كه لازم است راهي ايجاد شودتا اطلاعات موجود بر روي كامپيوترها از يك كامپيوتر به كامپيوتر ديگر انتقال يابد . راه متداول در آن زمان چاپ كردن اطلاعات يا ذخيره سازي آن روي ديسك و انتقال آن به كامپيوترهاي ديگر بود.

اما اين راه ، بادهي كافي نداشته و يك انتقال الكترونيكي لازم بود. اين نياز باعث شد كه شبكه هاي كامپيوتري ساخته شوند. در ساده ترين نوع شبكه كامپيوتري تنها 2 كامپيوتر متصل به يكديگر وجود دارد كه اين دو كامپيوتر اطلاعات درون خود را به اشتراك يكديگر ميگذارند.

شبكه هاي كامپيوتري ميتوانند بسيار پيچيده تر از آنچه كه در اين فصل بررسي خواهد شد باشند. اما ما براي آشنايي دقيق با مفاهيم شبكه و اينكه چگونه كار ميكند ابتدا به بررسي ساده ترين نوع شبكه ها مي‌پردازيم .

مقدماتي كه تا كنون در مورد شبكه ارائه شده شامل تعاريف عمومي بوده ومطالب تخصصي را شامل نميشود. شبكه اي كه محدود به يك منطقه كوچك باشد ، مثلا يك Site يا يك شبكه محدود در يك ساختمان بطور اختصار LAN ناميده ميشود.

ساده ترين نوع شبكه با متصل كردن چند كامپيوتر بوسيله كابل هاي خاصي بوجود مي آيد . ممكن است يك چاپگر به يكي از كامپيوترها متصل باشد و با استفاده از اين سيستم شبكه اين چاپگر به اشتراك بقيه كامپيوترها نيز گذاشته ميشود . همچنين ممكن است چاپگر مستقيما به شبكه متصل شده باشد . ساير تجهيزات جانبي كامپيوتر نيز ميتوانند براي استفاده همه كاربران در يك شبكه به اشتراك گذاشته شوند.

هر دستگاه با يك كابل به شبكه اتصال مي يابد . داراي يك آدرس يگانه و منحصر به فرد است . كه در شبكه با آن آدرسي شناخته ميشود. به همين دليل اطلاعات دقيقا به همان كامپيوتري كه مد نظر است فرستاده ميشود و خطايي رخ نمي دهد . البته در فصلهاي بعدي بيشتر به شرح اين موضوع مي پردازيم . سرور يا سرويس دهنده شبكه يكي از كامپيوترهاي شبكه است كه كنترل مركزي كل شبكه را بر عهده دارد . اين كامپيوتر قادر است شبكه را به اشتراك بگذارد . مثلا فضاي ديسكها، برنامه ها ، دسترسي اينترنت ، كنترل چاپگرهايي كه مستقيما به آن وصل هستند يا به شبكه متصل هستند را به اشتراك ميگذارد .

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:48
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی