سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

هیأت تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان هفته آینده تشکیل می‌شود

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
10 مهر

جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با ، درباره زمان تشکیل هیئت تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: با توجه به تصویب تقاضای تحقیق و تفحص در کمیسیون آموزش و تحقیقات، احتمالاً هفته آینده ابتدا گزارش کمیسیون در صحن مجلس قرائت می گردد و سپس هیئت تحقیق و تفحص تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به مهمترین محورهای مورد نظر برای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: وضعیت هلدینگ‌های پتروشیمی، بیمه معلم، ماشین‌سازی اراک، شرکت‌های ساختمانی وابسته به صندوق، لیزینگ های خودرویی و شرکت فروشگاههای زنجیره ای صندوق و بانک سرمایه از مهمترین بخش‌های مورد بررسی است؛ چون تمام اینها با مشکل مواجه شده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اشاره به سرمایه ۷ هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد: در رابطه با مجموعه سرمایه و اموال صندوق در برخی موارد خلاف قانون و در برخی موارد نیز سوءاستفاده و انحراف از مقررات صورت گرفته است.

کوچکی نژاد درباره برخی شایعات مبنی بر مفقود شدن سه هزار میلیارد تومان از سرمایه ذخیره صندوق فرهنگیان گفت: در مواردی فقط با گرفتن یک چک، وام‌هایی پرداخت کرده‌اند و حالا این چک‌ها قابل وصول و بازگشت به صندوق نیست، یعنی بدون تضمین، وام داده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: بخش قابل توجهی از این تخلفات در دو سال اخیر رخ داده است.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرخبرگزاری مهر - اخبار اقتصادی
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی