سایت کاریابی جویا کار

ایجاد ۷ واحد بزرگ دانشگاه آزاد در تهران

دسته بندي: اخبار / استخدام / تهران
11 مهر

بر اساس اطلاعات ، آیت الله هاشمی رفسنجانی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه آزاد و تقدیر از دانشجویان نمونه این دانشگاه در واحد تهران شمال این دانشگاه گفت: طرح حجمی واحدهای این دانشگاه در هیات امنا تصویب شده و برنامه داریم ۶ یا ۷ واحد دانشگاهی بزرگ را در تهران طراحی و تاسیس کنیم.

وی با اشاره به تجمیع واحد علوم تحقیقات گفت: این تجمیع اتفاق عظیمی بود و برنامه تجمیع واحد تهران شمال این دانشگاه نیز به خوبی در حال انجام است.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اضافه کرد: تجمیع واحدهای این دانشگاه راه خود را پیدا نموده است.

وی عنوان کرد: انسان باید همیشه در حال آموختن و آموزش دادن باشد چرا که جوهر انسان با دانش همراه با عمل، اخلاق و مبانی اسلامی رشد می‌یابد.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانش، اخلاق و ایمان باید در کنار یکدیگر در انسان ها وجود داشته باشد، تاکید کرد: ما عمری داریم که این عمر سرمایه ماست تا بتوانیم به خدا نزدیک شویم و اگر لحظه ای از یاد خدا غافل شویم دچار غفلت عمر نیز خواهیم شد.

هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: در دوران جوانی به این نتیجه رسیدم که برای ارتقای دانش کشور باید فعالیت‌های جدی انجام داد چرا که کشورهای موفق کشورهایی بودند که پیشرفت علمی داشتند.

هاشمی رفسنجانی گفت: تصمیم گرفتیم برای توسعه آموزش عالی کشور به سراغ مردم برویم و بر این اساس تفکر شکل گیری دانشگاه آزاد به ذهن ما رسید.

وی اضافه کرد: در اوایل انقلاب همه چیز دولتی بود و کنندگان مجلس با فعالیت های غیردولتی مخالفت می کردند که من خدمت امام (ره) رفتم و ایشان از ایده ایجاد دانشگاه آزاد استقبال کردند و یک میلیون تومان برای راه اندازی این دانشگاه اختصاص دادند.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد تاکید کرد: وقتی موضوع راه اندازی دانشگاه آزاد را در خطبه های نماز جمعه برای مردم  توضیح دادم بسیار تشویق شدم و کار خود را از چند ساختمان کوچک شروع کردیم و به تدریج دانشگاه آزاد توسعه یافت.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه ما قصد داشتیم علم را به خانه مردم وارد کنیم گفت: بسیاری از خانواده ها اجازه تحصیل دختران خود را در دیگر شهرها نمی دادند اما دانشگاه آزاد بستری را فراهم کرد تا زنان بتوانند به راحتی درس بخوانند.

وی ادامه داد: در گذشته برخی حرف بیخود می زدند و می گفتند مغز زنان کوچک تر است اما اکنون بسیاری از شرکت کنندگان کنکور را زنان تشکیل می دهند و زنان با سرعت در حال تحصیل هستند.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اضافه کرد: تحصیل زنان موجب می گردد تا آنها خانه‌نشین نباشند و اگر هم در حال تربیت فرزندان هستند به خوبی بتوانند فرزندان خود را اداره کنند.

هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: اگر حضرت امام (ره) از تاسیس دانشگاه آزاد حمایت نکرده بودند نمی توانستیم موفق شویم.

وی عنوان کرد: در آن زمان رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس، نخست وزیر، جاسبی و حاج احمد در تاسیس دانشگاه آزاد کمک کردند.

وی گفت: دانشگاه آزاد توانسته است بدون هزینه ای برای بیت المال فعالیت های علمی، فرهنگی و اخلاقی در کشور انجام دهد.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اضافه کرد: ۵۳ درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشور در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند. این در حالی است که جمعیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های دولتی با قدمت و پول زیاد به دانشگاه آزاد نمی رسد.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد تاکید کرد: در حال حاضر  به دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه وام های ۱۴ درصدی اعطا می گردد که برنامه داریم میزان سود این وام ها را به ۸ درصد کاهش دهیم.

هاشمی رفسنجانی عنوان کرد: طی دو سال گذشته حدود هزار شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد راه‌اندازی شده است که در سال های آینده شاهد برکات این شرکت ها خواهیم بود.

وی گفت: در حال حاضر بخشی از تحقیقات دانشجویان در دانشگاه‌ها خاک می خورد که می توانیم از این تحقیقات حمایت کنیم تا برخی مشکلات کشور مانند اتلاف آب در بخش کشاورزی برطرف شود.

رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد تاکید کرد: علیرغم مشکلاتی که وجود دارد در حال حاضر ایران کشور بسیار امنی است و مردم به راحتی می توانند فعالیت های خود را انجام دهند.

هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: در اطراف ایران خون و خونریزی است اما ایران کشوری بسیار امن است.

وی با بیان اینکه حکومت باید به مردم تکیه کند و زمینه اشتغال آفرینی را برای مردم ایجاد کند، گفت: شغل آفرینی کار دولت نیست و دولت باید شرایطی ایجاد کند که برای کارآفرینان فعالیت آسان شود و اکنون نیز دولت قدم هایی را برای اعطای وام ارزان قیمت برای فعالیت های تجاری سازی برداشته است.

برای عضویت در کانال اخبار استخدام تهران در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرخبرگزاری مهر - دانشگاهی
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی