سایت کاریابی جویا کار

برگزاری جلسات با سازمان مالیاتی برای معافیت مالیات تعاونی‌های مصرف

دسته بندي: اخبار / استخدام / اخبار حوزه اشتغال
14 مهر

 ابراهیم طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ، درباره آخرین وضعیت جلسات اتاق تعاون که به منظور بررسی موضوع مالیات بر ارزش ادامه داده تعاونی‌های مصرف  برگزار می‌شود گفت: جلسات متعددی در اتاق تعاون برگزار شده است. کننده معاونت ارزش ادامه داده درکنار تعاونی‌ها در جلسه حضور داشتند. سازمان مالیاتی در گذشته اعلام کرده بود که خرده فروشان از مالیات بر ارزش ادامه داده معاف هستند.اکنون جلساتی با سازمان امور مالیاتی برای معافیت مالیاتی تعاونی های مصرف برگزار شده،امیدواریم در آینده نزدیک نتیجه دهد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مصرف محلی با اشاره به اعتراض تعاونی‌ها به پرداخت مالیات بر ارزش ادامه داده گفت: خرده فروشان مشمول پرداخت مالیات بر ارزش ادامه داده نمی‌شوند. اما تعاونی‌های مصرف هم خرده فروش هستند ولی موظف به پرداخت هستند.

وی با بیان اینکه پرداخت مالیات بر ارزش ادامه داده از سوی تعاونی‌ها قدرت رقابت را می‌گیرد گفت: مقام معظم رهبری در سیاست‌های اصل 44 رفع هر گونه تبعیض در پیشرفت احکام تعاونی‌ها را خواستار شدند . در حال حاضر تبعیض بزرگی در حال انجام است. اگر سازمان مالیاتی معتقد است که خرده فروشان معاف از مالیات بر ارزش ادامه داده هستند، تعاونی‌های مصرف نیز خرده فروش محسوب می‌شوند.

 طلایی  با بیان اینکه درخواست تعاونی‌های مصرف برای معافیت از مالیات بر اررزش ادامه داده به نیمه دوم مهرماه موکول شد گفت: مقرر شد در نشست‌های کمیته فنی سازمان امور مالیاتی مسائل مطروحه در جهت حل مشکلات تعاونی ها و بررسی درخواست اتاق تعاون در خصوص مالیات برارزش ادامه داده بررسی شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مصرف محلی گفت:  تعاونی‌ها درخواست دارند تا زمان اجرای قانون برای اصناف و سایر بخش‌ها تعاونی‌های مصرف خوداظهاری تعاونی ها به عنوان خرده فروش را بپذیرند واز پرداخت مالیات بر ارزش ادامه داده معاف شوند.

 پایان/

منبع خبرتسنیم - استخدام
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی