سایت کاریابی جویا کار

وزیر بهداشت خواستار رفع مشکل استخدام اعضای هیات علمی شد

دسته بندي: اخبار / استخدام / آزمون استخدامی جدید
25 مهر

بر اساس اطلاعات ، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۷۸ هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمد علی کی نژاد در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دکتر قاضی زاده هاشمی گفت: باید مشکل کمبود ردیف استخدامی اعضای هیات علمی بر طرف شود.

وی ادامه داد: ما پیشنهاد می کنیم اعضای هیات علمی که در مناطق کمتر برخوردار جذب شده‌اند، بتوانند پس از یک دوره معین، ادامه خدمت خود را در دانشگاه‌های علوم پزشکی دیگر انجام دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین درباره تعداد مواد آموزشی نیز گفت: در بخش بالینی باید در تعدادی از بیمارستان‌ها مواد آموزشی کاهش یابد و از نظر دریافت‌ها هم باید مشوق‌هایی در نظر گرفته شود.

سپس سید علی حسینی رئیس هیات مرکزی جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به روند جذب اعضای هیات علمی در این وزارتخانه گزارشی ارائه کرد.

وی گفت: تعداد کل هیات علمی جذب شده در وزارت بهداشت تا سال ۱۳۹۵ به ۱۶ هزار و ۸۶۳ نفر بالغ می گردد؛ که بر اساس این آمار نسبت دانشجوی بالینی به هیات علمی بالینی ۱ به ۱۸ و در کل۱ به ۱۱ است.

رئیس هیات مرکزی جذب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در وزارت بهداشت به جذب ۱۰ هزار عضو هیات علمی دیگر نیاز است و برای رفع این نیاز ۶ هزار عضو هیات علمی در حال جذب هستند که ۵ هزار نفر از این تعداد بر اساس مجوزهای مربوط به سال های قبل در حال جذب هستند.

در ادامه جلسه، مقرر شد با تشکیل یک هیات ۵ نفره توسط هیات‌های مرکزی جذب این دو وزارتخانه، عملکرد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مورد نظارت و بررسی قرار گیرد و گزارش این بررسی‌ها به هیات عالی جذب ارائه شود.

در ادامه جلسه نیز اعضای هیات عالی جذب به منظور ساماندهی اعضای هیات علمی حق التدریس، که بعضا تعداد زیادی واحد درسی در یک دانشگاه را تدریس می‌کنند، بر لزوم تصویب یک مصوبه در این زمینه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کردند.

در پایان این جلسه، تعدادی از اعضای هیات‌های اجرایی و کارگروه صلاحیت عمومی دانشگاه‌های تربیت دبیر شهید رجائی، صنعتی نوشیروانی بابل، صنعتی همدان، علوم پایه دامغان، گنبد کاووس، علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند، علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی، علوم بهزیستی و توان بخشی، جامعه المصطفی(ص) العالمیه و دانشگاه آزاد خوزستان تأیید صلاحیت شدند.

برای عضویت در کانال ویژه های استخدام در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرخبرگزاری مهر - دانشگاهی
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی