سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

استخدام ۱۱۰۰ نفر در قالب استادکار و هنرآموز در آموزش و پرورش

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
11 آبان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال در آموزش و پرورش یک‌هزار و ۱۰۰ نفر در قالب هنرآموز و استادکار استخدام شدند.
بر اساس اطلاعات خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محسن حسینی‌مقدم صبح امروز در گردهمایی مدیران هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای، اظهار داشت: در حال حاضر در بخش فنی و حرفه‌ای و کاردانش ۷ هزار کارآموز وجود دارد.
وی با بیان اینکه از مجموع ۹۰۰ هزار دانش‌آموز پایه نهم که امسال وارد پایه دهم شده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد حدود ۳۵۰ هزار کارآموز وارد هنرستان‌ها شده‌اند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: معاونت آموزش متوسطه بر اساس امکانات روستاها و شهرستان‌های کشور وجود دارد سهمیه استان‌ها برای جذب دانش‌آموزان به هنرستان‌ها مشخص می گردد که بر اساس سهمیه مشخص شده در ادارات کل آموزش و پرورش اقدام به جذب کارآموزان می گردد.
حسینی‌مقدم از وجود ۱۹۴ رشته کاردانش و فنی و حرفه‌ای در سطح کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۱ رشته فنی و حرفه‌ای و ۱۵۳ رشته مهارتی کاردانش هستند.
وی ادامه داد: بر اساس نیازسنجی در استان‌ها برخی از رشته‌های جدید احداث و برخی از رشته‌ها حذف می گردد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش ساماندهی نیروهای انسانی در شاخه‌‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است، اضافه کرد: در سال گذشته از ۵ هزار نیروی جذب‌شده در آموزش و پرورش ۲ هزار نفر در فنی و حرفه‌ای جذب شده‌اند و امسال نیز از ۱۰ هزار نیروی جذب‌شده در آموزش و پرورش یک‌هزار و ۱۰۰ نفر در قالب هنرآموز و استادکار با این مجموعه استخدام و همکاری می‌کنند.
حسینی‌مقدم با بیان اینکه یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش در سال‌های آینده استقرار سه پایه در هنرستان‌هاست، گفت: در این راستا با همکاری سازمان نوسازی مدارس برنامه‌ریزی شده که فضای هنرستان‌ها به این سمت پیش رود.
وی یکی از مباحث مهم در آموزش و پرورش را هدایت تحصیلی دانش‌آموزان و سوق دادن آنها به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش دانست و یادآور شد: سال گذشته هدایت تحصیلی در مقطع دوم متوسطه انجام می‌گرفت ولی امسال به دوره اول متوسطه انتقال یافته بنابراین یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها آشنا کردن خانواده‌ها با رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در زمینه اطلاع‌رسانی و توانایی عملکرد هنرستان‌ها باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود.
حسینی‌مقدم با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های کلی کشور تا پایان برنامه ششم باید ۴۸.۳۶ درصد از دانش‌آموزان جذب هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش شوند، تصریح کرد: از این میزان در سال گذشته ۴۱ درصد دانش‌آموزان جذب شدند ولی با توجه به انتقال هدایت تحصیلی از پایه دوم متوسطه به پایه اول متوسطه امسال با افت ۴ درصدی همراه بوده و به حدود ۳۷ درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه ردیف اعتباری برای تجهیزات هنرستان‌ها وجود دارد و زمانی که اختصاص یافت با توجه به نیاز در بین استان‌ها تقسیم می گردد، ادامه داد: میزان ۲ درصد از اعتبارات گاز برای سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس اختصاص یافت و بعد از اجرای این امر تجهیز کردن هنرستان‌ها در دستور کار است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها اختصاص یافته و امسال نیز بر اساس ضریب محرومیت و نیاز استان‌ها تجهیزات هنرستان‌ها فراهم شده است.
حسینی‌مقدم با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های سال گذشته آموزش و پرورش تجهیز مدارس شبانه‌روزی است، خاطرنشان کرد: امید است در سال آینده شاهد رونق هنرستان‌ها باشیم.

برای مشاهده اخبار لحظه به لحظه استخدام آموزش و پرورش اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرنیازمندیهای همشهری
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی