سایت کاریابی جویا کار

اشتغال ۷ هزار نفر با احداث نیروگاه حرارتی هرمزگان

دسته بندي: اخبار / استخدام / هرمزگان
18 دی

خبرگزاری شبستان:کشورمان با توجه به موقعیت جغرافیایی محل مناسبی برای احداث نیروگاه حرارتی است و اقدامات بسیاری نیز در این زمینه صورت گرفته است و در حال حاضر نیز برنامه ریزی ها برای احداث نیروگاه حرارتی هرمزگان در حال انجام است.
خبرگزاری شبستان – گروه سیاسی: نیروگاه گرمایی نوعی از نیروگاه است که از بخار به عنوان سیال و عامل محرک استفاده می‌کند. آب پس از گرم شدن به سمت توربین بخار که به یک ژنراتور متصل شده می‌رود و با استفاده از انرژی جنبشی خود آن را به حرکت در می‌آورد. پس از عبور بخار از توربین، بخار در کندانسور فشرده می گردد. بزرگترین اختلاف در طراحی نیروگاه‌های گرمایی نیز به نوع سوخت مصرفی در نیروگاه مربوط است. تقریباً تمامی نیروگاه‌هایی که با استفاده از زغال سنگ، انرژی هسته‌ای، انرژی زمین‌گرمایی یا انرژی گرمایی خورشید کار می‌کنند نیروگاه حرارتی محسوب می‌شوند. گاز طبیعی نیز برخی اوقات در بویلرها یا توربین‌های گازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از مشکلات نیروگاه‌های حرارتی می‌توان به تولید دی اکسید کربن اشاره کرد. این نیروگاه‌ها در اندازه‌های بزرگ و برای استفاده مداوم ساخته می‌شوند.
بنابراین گزارش، کشورمان با توجه به موقعیت جغرافیایی محل مناسبی برای احداث نیروگاه حرارتی است و اقدامات بسیاری نیز در این زمینه صورت گرفته است و در حال حاضر نیز برنامه ریزی ها برای احداث نیروگاه حرارتی هرمزگان در حال انجام است.
این گزارش می افزاید: محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی در این زمینه به ایرنا گفته است: "کلنگ زنی پروژه نیروگاه حرارتی ۱۴۰۰ مگاواتی هرمزگان تا دو ماه آینده انجام می گردد و با احداث این نیروگاه بیش از هفت هزار نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در زمان اوج عملیات ساخت آن خواهیم داشت. موافقتنامه ساخت این نیروگاه حرارتی پس از مصوبه های دولت و مجلس ایران و روسیه در تهران امضا شد. فاینانس (تامین مالی خارجی) یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورویی بابت این پروژه پس از اخذ مجوزهای لازم در مدت پنج سال در اختیار ایران قرار خواهد گرفت و نقل و انتقال پول با عاملیت بانک صنعت و معدن ایران و بانکی از روسیه به انجام می رسد. اشتغال مستقیم برای سه هزار نفر و اشتغال غیرمستقیم برای چهار تا پنج هزار نفر از اجرای این پروژه در زمان اوج کار پیش بینی می گردد.”
یادآور می گردد: قرارداد ساخت نیروگاه حرارتی ۱۴۰۰ مگاواتی با حضور حمید چیت چیان، وزیر نیرو جمهوری اسلامی ایران و الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه امضا شد. این نیروگاه در منطقه سیریچ بین میناب و جاسک به بهره برداری خواهد رسید.

برای عضویت در کانال اخبار استخدام هرمزگان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرنیازمندیهای همشهری
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی