سایت کاریابی جویا کار

سيري در قرآن به عنوان كلام وحي

دسته بندي: مقالات / معارف
28 فروردین

قرآن كتاب آسمانى ما و معجزه جاويد پيامبر ماست.اين كتاب در طول بيست و سه سال تدريجا بر رسول خدا نازل گشت. قرآن كريم كه هم كتاب پيغمبر اكرم است و هم مظهر اعجاز او، نقشى صدها بار بزرگتر داشت از نقش عصاى موسى و دم عيسى.پيغمبر اكرم آيات قرآن را بر مردم مى‏خواند و جاذبه اين آيات، افراد را به سوى اسلام مى‏كشيد.تاريخچه‏هاى مربوط به اين موضوع در تاريخ اسلام از حد احصاء خارج است.قرآن مجموعه 114 سوره است و مجموع اين سوره‏ها بر حدود 6205 آيه مشتمل است و همه اين آيات مجموعا در حدود 78000 كلمه است.

مسلمين از صدر اسلام تا عصر حاضر اهتمام بى‏نظيرى در امر قرآن نشان داده‏اند كه نشانه شيفتگى آنها نسبت به قرآن است.قرآن در زمان رسول اكرم به وسيله گروهى كه خود ايشان معين كرده بودند - كه به نام «كاتبان وحى‏» معروف شدند - نوشته مى‏شد.بعلاوه غالب مسلمين اعم از مرد و زن، كوچك و بزرگ، عشق عجيبى به حفظ همه و يا اكثر آيات قرآن داشتند، قرآن را در نمازها مى‏خواندند و در غير نمازها تلاوت آن را ثواب مى‏دانستند و بعلاوه از تلاوت آن لذت مى‏بردند و مايه آرامش روح آنها بود.

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:36
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی