سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

اقدام پژوهی چگونه توانستم به شادابی حیاط و محوطه بازی ‏و مطالعه بچه ها کمک کنم.

دسته بندي: مقالات / تحقیقات فرهنگیان / اقدام پژوهی
27 دی

چکیده

چگونه توانستم به آراستگی حیاط و محوطه بازی و مطالعه بچه ها کمک کنم . با مشاهده وضع موجود مدرسه و طرز بازی کردن و مطالعه دانش آموزان در زنگ تفریح و یا نحوه بازی کردن در زنگ ورزش که قادر نبودند از تمام فضا و امکانات مدرسه برای مطالعه و ورزش کردن استفاده کنند یا اضطراب و نگرانی همکاران از آن جهت که بچه ها در زنگ های استراحت و تفریح قادر به مطالعه کردن نیستند. و وقتشان را بیهوده و به هدر می روند به فکر احداث فضای سبز برای مطالعه دانش آموزان و زمین برای ورزش کردن به صورت استاندارد اقدام به درست کردن آن کردم. که در ادامه پژوهش به اهمیت همکاری و همفکری که بین دانش آموزان و معلمین برقرار شد و تاثیر این همکاری در ایجاد وضع مطلوب رداخته شده است. درپایان کار امیدوارم که توانسته باشم مشکلات و موانعی که در این رابطه هم برای دانش آموزان و هم برای همکاران وجود برداشته باشم. و نگرانی و دغدغه خاطر همکاران برطرف شده باشد. هدف: 1- ایجاد یک فضای سالم و ایمن برای بازی بچه ها در زنگ تفریح و ورزش. 2- تشویق دانش آموزان به مطالعه در ساعات اوقات فراغت. – بوجود آوردن یک فضای سرسبز و با نشاط و از بین بردن جلوه یکنواختی و کسل کننده آموزشگاه نسبت به روحیه دانش آموزان که نیاز دارند در محیطی سالم و شاد و سرسبز بسر ببرند. 3- از بین بردن دغدغه و نگرانی همکاران نسبت به هنگام بازی و ورزش دانش آموزان در محیط آموزشگاه. روش ها: 1- درست کردن فضای سرسبز در جلو دفتر آموزشگاه که به آراستگی و زیبایی جلوه مدرسه کمک می نماید. 2- برگزاری مسابقات و سرگرمیهایی بین دانش آموزان بمناسبت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی. 3- خط کشی حیاط مدرسه برای درست کردن زمینهای فوتبال والیبال مناسب برای ورزش دانش آموزان. 4- استفاده از تمام فضا و امکانات مدرسه برای مطالعه دانش آموزان. 5- آسفالت کردن حیاط و محوطه آموزشگاه برای جلوگیری ازصدمه دیدن دانش آموزان هنگام بازی و ورزش. 6. ایجاد کتابخانه مستقل برای دو آموزشگاه و فعال کردان آن توسط دانش آموزان ساعی و کوشا در این زمینه . 7.درخت کاری در محیط هر دو مدرسه که هم آب به وفور امسال در دسترس وجود دارد .

توصیف وضع موجود

اینجانب حدود سال سابقه تدریس دارم. که اغلب در پایه اول و پنجم و پایه های دیگر را نیز همراه با10سال مدیر آموزگاری،در ابتدایی و بیشتر در مناطق محروم و روستایی انجام وظیفه کردم. به مدت 7 سال حق التدریس و10 سال رسمی که خوشبختانه در زمینه ی مسابقات علمی حائز رتبه های برتر استانی می باشم . آموزشگاه محل خدمت اینجانب در شهرستان است می باشد.و من بعنوان معاون مستقل مشغول انجام وظیفه می نمایم. فضای آموزشگاه حدوداً 1300مترمربع ومیزان زیربنای آن 320 متر مربع است در قسمت جنوب حیاط مدرسه دستشویی و آبخوری برای دانش آموزان ساخته شده است که حدود 25 متر مربع را در بر می گیرد و حدودا حیاط مدرسه نزدیک 1000. متر که سطح خاکی و ناصاف می باشد که این محوطه محل بازی بچه ها درزنگ تفریح وزنگ ورزش می باشد. (عکس هایی که در ادامه همین اقدام پزوهی آمده است.) در این سال تحصیلی تمام همکاران نگران این بودند که 1- در زنگ ورزش چگونه بچه ها ورزش کنند. 2- در زنگ تفریح چگونه مطالعه کنند. 3- خدای نکرده در هنگام بازی ممکن بود که بچه ها به زمین بخورند و صدمه ببینند. 4- چگونه در هنگام بازی دچار آسیب و صدمه دیدگی نشوند. این دبستان یک کلاس دو پایه دوم و سوم با آموزگاری آقای روستائی اداره و تدریس می گردد . و سه کلاس تک پایه کلاس اول آقای صفری و کلاس جهارم آقای جیرانی و در نهایت کلاس پنجم آقای شمسی تدریس می کنند . در اول سال تحصیلی این آموزشگاه ها با کمبود شدید آب مواجه بودند که از محل جمع آوری مردمی و مبلغی از سرانه توانستم چاهی بکنیم و مشکل آب برای همیشه حل گردید .

فهرست مطالب

مقدمه 3 چکیده 4 هدف: 4 روش ها: 4 نتایج به دست آمده: 5 توصیف وضع موجود 6 جمع آوری داده ها (شواهد یک) 7 تجزیه و تحلیل داده ها: 9 در رابطه با مطالعه دانش آموزان مواردی از قبیل: 13 انتخاب راه حل 16 مراحل اجرای راه حل 16 جمع آوری داده ها و شواهد 2 17 . « ارزشیابی و تعیین اعتبار» 18 منابع وماخذ 20

قيمت فايل:10000 تومان
تعداد صفحات:20
خريد فايل word
دسته بندی ها
تبلیغات متنی