سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان کلاسم را به استفاده از کامپیوتر علاقه مند نموده و درس کار و فناوری را برایشان جذاب تر کنم؟

دسته بندي: مقالات / تحقیقات فرهنگیان / اقدام پژوهی
26 دی

چکیده

عصر كنوني را به دليل افزايش اطلاعات علمي و فناوري هاي نوين كه همه اركان اجتماعي و زندگي روزمره را دگرگون كرده است، عصر اطلاعات و ارتباطات ناميده اند. انقلاب اطلاعاتي، پيشرفت روزافزون علم و موضوع جهاني شدن، عواملي هستند كه ضرورت پرداختن به موضوع مهم «نوآوري براي ايجاد تحول در آموزش» را دوچندان مي كنند. معلم به سبب سروكار داشتن با امر آموزش و تربيت فرزندان اين مرز و بوم بايد به طور مستمر، همگام و هماهنگ با تحولات كشور، روش ها و راهبردهاي آموزشي و تربيتي خود را تغيير دهد هدف درس کار و فناوری که در پایه ششم ابتدایی وجود دارد آشنایی با دنیای کار وکسب بعضی از مهارتهاست.با توجه به این درس وآشنا شدن دانش آموزان با آن وگذراندن آن در دوره های بعدی تحصیلی وکشف استعداد های خود می توانند تصمیم بگیرندکه به دبیرستان بروند یا هنرستان و یاچه رشته ای را انتخاب کنند از انجا که استفاده از رایانه (کامپیوتر) در سن دانش آموزان ابتدایی اصولابه عنوان وسیله بازی می باشد نه یک ابزار کار لذا برآن شدیم تا با این وسیله که امروزه جز دانش روز بشری است وکسی که کار با آن واستفاده ازان را نمی داند بیسواد تلقی می گردد اینجانب فاطمه سیف معاون اجرایی آموزشگاه ابتدایی سلمان فارسی شهرستان نهاوند تصمیم گرفتم به کمک آموزگار مربوطه این پایه سرکار خانم مریم شجاعیان میزان یادگیری را در دانش آموزان افزایش دهیم.

توصیف وضعیت موجود

یادگیری فرایندی است که به وسیله آن تغییرات نسبتا پایداری در توان رفتاری فرد در نتیجه تجربه رخ میدهد اینجانب …. آموزشگاه …. مدت ….. سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت می باشم .در طی … که با آموزگار … سرکار …. صحبت کردم متوجه گردیدم که دانش آموزان در بخش کامپیوتر در درس کاروفن اوری ضعیف تر از سایر دروس هستند با توجه به وجود این مشکلات بر ان شدم تا میزان فراگیری را در دانش آموزان تقویت کنم روزی در یک جلسه شرکت کردم ودر ضمن جلسه با همکاران درباره ی این مشکل صحبت کردم که متوجه شدم آنها نیز با این مشکل روبه رو هستند سپس با همکاری خانم شجاعیان تصمیم گرفتیم تا با تلاش و پیگیری در جهت رفع این مشکل بکوشیم و راه حل مناسبی برای این مشکل بیابیم به نظرمی رسد مسایلی تاثیر گذار است که ارائه درس واستفاده از این وسیله آموزشی (کامپیوتر) با مشکل روبرو شودوتدریس آن کمترعملی گردد. شاهد این مدعا خود کتاب کار فن آوری می باشد که استفاده عملی از رایانه را تایید می نمایدمتاسفانه در اکثر مدارس با عدم وجود این وسیله روبرو هستیم . مشکل دیگر اینکه قریب به اتفاق همکاران در صورت وجود رایانه به علت عدم اشنایی با کاربا آن قادر به ارائه تدریس موفق نیستند. ولذا دیده شده است که همکاران و دانش آموزان به کامپیوتر بعنوان یک وسیله بازی ویآنهایتا دیدن یک فیلم یا سی دی آموزشی نگاه می کنند. برای این منظور اطلاعاتی را از طریق مشاهده از کلاس های درس کاروفن آوری وهمچنین مصاحبه با همکاران پایه ششم و از اینترنت ومطالعه کتابهایی دراین مورد جمع آوری نمودیم که به شرح ذیل می باشد.

قيمت فايل:10000 تومان
تعداد صفحات:25
خريد فايل word
دسته بندی ها
تبلیغات متنی