سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

اقدام پژوهی چگونه توانستم اختلالات رفتاري دانش آموزم (مينا) را در زنگ ورزش برطرف نمايم؟

دسته بندي: مقالات / تحقیقات فرهنگیان / اقدام پژوهی
2 بهمن

چکیده :

در سالتحصيلي اخیر وقتی بعد از سال سابقه كار براي اولين سال در دبستان شهرستان مشغول خدمت بودم با دانش آموزی مواجه شدم ؛ که نظم وانضباط مدرسه را در زنگ ورزش برهم زده بود . او دارای اختلالات رفتاری از قبیل شلوغي غير نرمال ، مسخره كردن ديگران، اذيت دادن کردن ديگر دانش آموزان ،حسادت ، بي حوصلگي ،فحش دادن به ديگران ، لجبازي ، تنبلي بود. با توجه به اطلاعات بد ست آمده سوالات زير براي رفع مشكل او در ذهن من ايجاد گرديد:

1- آيا تربيت غلط او، موجب اختلال رفتاري ايشان شده است ؟

2- آيا به خاطر روايط غلط با وی، ايشان دچار خود پنداري منفي از خود شده است؟

3- آيا او دچار كمبود محبت شده است؟

و……

براي گرد آوري اطلاعات روشهاي متعددي وجود داشت؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر مي رسید كه باید از چند روش به صورت تركيبي براي جمع آوري اطلاعات استفاده نمایم . در اين پژوهش روشهاي مشاهده ، مشاهده مشاركتي و مصاحبه را انتخاب نمودم. برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروههاي ورزشي و احساس مسئولیت فرد نسبت به گروه ورزشي باید انجام مي شد برای کاهش پرخاشگری و لج بازی ؛ از والدین دانش آموز خواسته شد که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و با فرزندان خود با ملایمت ومهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت کنند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد .

اينجانب …. مدت … سال است كه در آموزش و پرورش در حال خدمت مي باشم. امسال نيز براي اولين بار به دبستان …. آمدم تا در كسوت دبير ورزش به دانش آموزان خدمت كنم. در ميان دانش آموزان ذكر شده در اين آموزشگاه دانش آموزي به نام مينا با انجام اختلالات رفتاري توجه مرا به خود جلب نمود.این مسئله علاقمندی مرا به حل مشکلات ومسائلی که درروند آموزش اخلال ایجاد می کرد دوچندان نمود ، لذا تصمیم گرفتم از تخصص لازم خود در زمینه حل مشکلات دانش آموزان بیشترین بهره را بگیرم وتمام تجربیا ت چندساله خود را در جهت زدودن اختلالات رفتاری دانش آموزان بکار برم ، برای آشنایی بیشتر با وضعیت اخلاقی دانش آموزان پرونده های آنان را در آغاز سال سال تحصیلی مورد مطالعه قرار دادم . همچنین در مورد خصوصیات اخلاقی دانش آموزان از معلمان سال قبل سوالاتی را مطرح نمودم تا اطلاعات لازم در مورد دانش آموزان را بدست آورم. در همان ماه اول، اولین جلسه توجیهی وتعامل با اولیا را جهت شناسایی بیشتر دانش آموزان ومشکلات ومسائل رفتاری وبیماریهای خاص آنها برگزار نمودم وهمه را در دفتر جداگانه ای نوشتم تا برنامه ریزی لازم را به عمل بیاورم . همه دانش آموزان سال قبل در همین مدرسه بودند وظاهرا مشکلات خاصی نداشتند تا اینکه به نام یکی از دانش آموزان رسیدم که گویا سال قبل در مدرسه هم شیفت خودمان بوده ومعلم سال قبل از وی ناراضی بود وقتی از معلم سال قبل درمورد مينا پرسیدم به من گفت : با او کاری نداشته باش ؛ دانش آموز شلوغ، تنبل ، بی انضباط ، غیر قابل کنترل و ….به او مارکهای متعددی زد وقتی برای اولین بار به کلاس رفتم از دانش آموزان خواستم خودشان را معرفی کنند وقتی نوبت به فرد مورد نظر رسید ، دانش آموزي را مشاهده کردم با ظاهری خواب آلود وبی تفاوت که گوشه کلاس نشسته بود…

قيمت فايل:10000 تومان
تعداد صفحات:25
خريد فايل word
دسته بندی ها
تبلیغات متنی