سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

اقدام پژوهی چگونه توانستم علاقه مندی دانش آموزانم را به درس مطالعات اجتماعي نهادینه سازم؟

دسته بندي: مقالات / تحقیقات فرهنگیان / اقدام پژوهی
25 دی

چکیده:

دانش‌آموزان به هر حال از راه های گوناگون مانند رسانه‌ها، معاشرت‌ مناسبات‌های اجتماعی، تجربه‌های گوناگون اجتماعی و از جمله کتاب‌های درسی و درس تعلیمات اجتماعی می‌آموزند که چگونه جامعه را تحلیل کنند.

.اما امروزه وقتی با دقت به رفتار و عملکرد دانش آموزان توجه می کنیم متوجه می شویم دانش آموزان با شور و شوق وارد کلاس درس مطالعات اجتماعی نمی شوند. تلاش دارند بهانه هاي مختلف از کلاس فرار کنند و سعی ندارند از حوادث گذشته مطالبی فراگیرند در کلاس به درس توجهی نمی کنند. تکالیف درسی را به خوبی انجام نمی دهند. نمرات امتحان بیشتر دانش آموزان در سطح قابل قبولي نيست.

این بی علاقگی به درس مطالعات اجتماعی مرا واداشت تا دست به تحقیق در این زمینه بزنم تا علل آن را بیابم در ضمن از مدیر مدرسه و اولیاي محترم که در این کار مرا یاري کردند، تشکر می کنم.

اينجانب ….. دبیر مطالعات اجتماعی آموزشگاه ….. … شهرستان … هستم.دانش آموزان این مدرسه داراي علاقه زیاد به تحصیل هستند و با اشتیاق وارد کلاس می شوند و من هم با چنین دانش آموزانی می توانم از روش هاي مختلف تدریس استفاده کنم و در کار خود موفق هم هستم.در ابتداي سال تحصیلی مدیر محترم جلسه ي شوراي دبیران را تشکیل داد که اکثر دبیران از جمله خود من هم در این جلسه شرکت نمودم. مدیر و معاون مدرسه گزارشی از عملکرد سال تحصیلی سال قبل را ارائه دادند و از وضعیت درسی دانش آموزان و علاقه آنها به تحصیل صحبت کردند و خاطرنشان ساختند که این دانش آموزان این مدرسه از وضعيت درسي نسبتا بالايي برخوردارند . طبق بررسي هايي كه خود من انجام دادم فهميدم كه دانش آموزان اين مدرسه بيشتر وقت خود را صرف درس هاي پايه مثل رياضي و علوم مي كنند و علاقه چنداني به درس علوم اجتماعي از خود نشان نمي دهند.

قيمت فايل:10000 تومان
تعداد صفحات:24
خريد فايل word
دسته بندی ها
تبلیغات متنی