سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

بازنشستگی ۱۰هزار مربی تا سه سال آینده/ ارائه خدمات رایگان مشاوره ای مدارس برای هدایت تحصیلی

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
1 اسفند

بر اساس اطلاعات خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود شکوهی مدیر کل امور مشاوره وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری امور تربیتی و مشاوره گفت: یکی از چالش‌های اصلی این حوزه بازنشستگی بیش از ۱۰ هزار مربی بوده که باید نیروهایی جدید جایگزین آن شود.

وی ادامه داد: سعی شده تلفیقی از حوزه آموزشی و پرورشی با تاکید بر تربیت اجرایی شود و در حوزه تربیت نیروی انسانی حداکثر ظرفیت‌ها را برای مشاوران داشته باشیم.

شکوهی اظهار داشت: در بحث هدایت تحصیلی ضرورت مشاوره در تمامی مقاطع احساس می گردد که اکنون ۱۸هزار مشاور و ۱۰۰هزار کمبود مربی داریم.

وی بیان کرد: مشاوران در مدارس موظف به برگزاری جلسه توجیهی برای خانواده و دانش آموزان دوران مدارس بوده که کاملا رایگان است.

شکوهی ادامه داد: بهترین مشاور در امر هدایت دانش‌آموزان مشاورین مدرسه بوده که مبتنی بر شرایط و ضوابط موجود در آموزش و پرورش به راهنمایی می‌پردازند. هر چند برای امر هدایت تحصیلی و مواردی از این قبیل انواع مراکز مشاوره خارج از مدرسه به تبلیغ می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه 32 مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی وجود دارد، گفت: 700 هسته و مرکز مشاوره منطقه‌ای در کنار این مراکز وجود داشته تا امر مشاوره برای دانش‌آموزان را انجام دهند.

مدیر کل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت‌هایش به فعالیت‌های در نظر گرفته شده برای حوزه امور تربیتی اشاره کرد و گفت: بر اساس سیاست‌گذاری‌ها، فعالیت‌ها به مناطق واگذار شده و تمرکززدایی در این زمینه صورت گرفته است.

شکوهی عنوان کرد: علاوه بر گرامیداشت این هفته برای استقبال از سال جدید، برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است.

گفتنی است؛ روزشمار هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی به قرار زیر اعلام می گردد:

یکشنبه هشتم اسفند 95 روز «امور تربیتی و میثاق با شهیدان رجایی و باهنر و حفظ محتوای انقلابی نظام جمهوری اسلامی ایران»، دوشنبه نهم اسفند 95 روز «امور تربیتی و بزرگداشت نخبگان امر تربیت و اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی»، سه‌شنبه دهم اسفند 95 روز «امور تربیتی و فرهنگ اسلام ـ ایرانی، تبیین و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی» و چهارشنبه یازدهم اسفند 95 روز «امور تربیتی و تربیت در سایه تمسک به قرآن کریم و عترت علیهم‌السلام و ولایت‌مداری» نام‌گذاری شده است.

پنج‌شنبه دوازدهم اسفند 95 روز «امور تربیتی و بصیرت‌افزایی و پویایی در تربیت اسلامی و سواد رسانه‌ای»، جمعه سیزدهم اسفند 95 روز «امور تربیتی و پرورش و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان» و شنبه چهاردهم اسفند 95 روز «امور تربیتی و تعلیم و تربیت عقلانی بر مبنای سبک زندگی متعالی در قالب هنر، با رویکرد فطرت‌گرایی توحیدی نام دارد.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرباشگاه خبرنگاران - آموزش و پرورش
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی