سایت کاریابی جویا کار

50 هزار دانش‌آموخته دکتری بیکار برای کشور یک فاجعه است/ عرضه نداریم که نخبه‌ها را در کشور حفظ کنیم/ دانشجو برای پرداخت جریمه دانشگاه مجبور به گرفتن پول نزول شده است

دسته بندي: اخبار / استخدام / اخبار حوزه اشتغال
3 اسفند

بر اساس اطلاعات از شیراز، مجتبی شمسی‌پور صبح امروز در نوزدهمین کنگره شیمی ایران اظهار داشت: وجود 50 هزار دانش‌آموخته بیکار دکتری در کشور یک فاجعه است درحالی‌که در خارج از کشور آنها را روی هوا می‌برند ما عرضه نداریم که از وجودشان در کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به سیاست‌های اشتباه آموزش عالی در برخورد با دانشجویان، ادامه داد: چرا در دانشگاه‌ها برای اینکه یک یا دو ترم دانشجو بیشتر می‌خواهد تحصیل کند باید او را جریمه‌های سنگین کرد به‌طوری‌که دانشجوی بیکار با هزار مشکل اقتصادی باید به من معلم مراجعه کرده و پول قرض بگیرد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: بسیاری از دانشجویان ما با مشکلات بزرگ اقتصادی و مالی روبه‌رو هستند به حدی که چند وقت پیش یکی از آن‌ها به من زنگ زد و گفت رفتم 5 میلیون نزول گرفتم تا بدهی خود را به دانشگاه بپردازم که بنده به او گفتم تا ابد خود را بدبخت کردی که پول ربا به زندگی‌ات وارد شد.

شمسی‌پور تصریح کرد: این دانشجو گریه می‌کرد و می‌گفت تازه باید 700 هزار تومان دیگر به دانشگاه بپردازم تا مدرکم را به من بدهند! آخر این چه وضعیتی است که ما در آموزش عالی درست کرده‌ایم؟ که کار برخی دانشجویان به خودکشی رسیده است.

این چهره ماندگار علمی کشور ادامه داد: پدر و مادر فقیری که به‌سختی زندگی خود را می‌گذرانند از کجا بیاورند که پول جریمه دو ترم اضافه دانشجویشان را بپردازند؟ این مسائل باعث به وجود آمدن مشکلات حاد روانی در دانشجویان شده است.

این استاد دانشگاه افزود: ما قدر این ظرفیت‌ها را در کشور نمی‌دانیم به‌طوری‌که در خارج از کشور این نخبه‌های دانشجو را روی هوا می‌برند اما ما عرضه نداریم که حداقل شرایط را برای آن‌ها در کشور فراهم کنیم.

پایان/2448/ی30/

منبع خبرخبرگزاری فارس - دانشگاهی
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی