سایت کاریابی جویا کار

بازی با جان مردم زیر سایه کمبود پرستار/ وزارت بهداشت چاره ای برای فارغ التحصیلان بیکار بیاندیشد

دسته بندي: اخبار / استخدام / اخبار حوزه اشتغال
12 تیر

محمد شریفی‌مقدم قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: کمبود پرستار در بخش‌های مختلف از جمله NICU و همچنین در بخش‌های معمولی و مراقبت ویژه در کشور دیده می‌شود و این مسئله می‌تواند مشکلاتی را برای سلامت مردم ایجاد کند.

وی عنوان کرد: در کشور باید امروزه به ازای هر هزار نفر ۳ کارت پرستاری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی وجود داشته باشد که با احتساب جمعیت ۸۰ میلیونی تعدادی در حدود ۲۵۰ هزار پرستار در کشور استخدام شده باشند که متاسفانه در حال حاضر تنها ۱۵۵ هزار نفر پرستار مشغول به فعالیت هستند.

شریفی‌مقدم تاکید کرد: در کشور آمریکا به ازای هر هزار نفر در حدود ۱۰ کارت پرستار و همچنین در اروپا در حدود ۸ نفر به ازای هر هزار نفر در حوزه‌های مختلف بهداشتی و درمانی مشغول به فعالیت هستند و این مسئله نشان‌دهنده تعداد قابل توجه این نیروی پرستار در کشور است.

وی ادامه داد: به جز شهر تهران در همه جای کشور پرستاران زیادی بیکار بوده و پس از فارغ التحصیلی در مشاغل دیگری مشغول فعالیت هستند که این مسئله حوزه بهداشت و درمان را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری ادامه داد: ظرفیت دانشکده‌های پرستاری در کشور افزایش یافته، اما متاسفانه وزارت بهداشت توان جذب پرستار را ندارد و دولت نیز اجازه استخدام را نمی‌دهد.

وی یادآور شد: حقوق کم و شغل پرخطر پرستاری باعث شده که بسیاری از نیرو‌ها به کار دیگری بروند و کشور دچار کمبود پرستاری بشود.

منبع خبرباشگاه خبرنگاران - استخدام
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی