سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار های رجا

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی
1 اسفند | بازدید: 49384 نفر
آموزش خرید اینترنتی بلیط قطار های رجا

  به منظور رفاه حال مسافران و برنامه‌ريزي مناسب سفر، بليت قطارهاي مسافري رجاء از سه ماه قبل از حركت قطار، در بيش از500 مركز فروش بليت قطار در سراسر كشور با قيمت يكسان پيش فروش مي‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیش تر در این خصوص و یادگیری نحوه خرید بلیط قطار از طریق اینترنت به توضیحات بیشتر مراجعه کنید.

نبود بليت مورد نظر شما در يك مركز فروش به منزله موجود نبودن آن بليت در كل شبكه است و نيازي به مراجعه به مراكز ديگر نمي‌باشد.

بليت با ارائه شناسنامه به نام مسافر صادر مي شود و حق استفاده از آن فقط مخصوص صاحب بليت است، از دريافت بليتي كه به نام شما نمي‌باشد و يا بليت مخدوش و داراي قلم خوردگي، خودداري كنيد.

دارندگان بليت‌هاي غيرهمنام ، بدون بليت تلقي مي‌شوند. متصدي كنترل بليت در ايستگاه‌ و رئيس قطار در صورت مواجه شدن با اين گونه بليت‌ها، آنها را باطل كرده و در ايستگاه، معادل كل بهاي بليت و در قطار، 5/1 برابر بهاي بليت از مسافر دريافت مي‌شود.
بليت المثني براي مسافراني كه بليت آنها مفقود شده باشد ، مطابق آيين نامه مربوطه و به شرط حضور به موقع در ايستگاه (حداقل 45 دقيقه قبل ازحركت) و در ساعات اداري صادر مي‌شود.

به منظور استفاده از صندلي يا تخت خالي براي دربست كردن كوپه ، بليت با 25 درصد تخفيف عرضه مي‌شود.


تهيه بليت از اينترنت

شركت قطارهاي مسافري رجاء به منظور رفاه حال مشتريان خود و بهره‌گيري از روش‌هاي نوين ارتباطي و تجارت الكترونيك ‌افتخار دارد با راه‌اندازي سيستم خريد اينترنتي بليت قطار در سال 1383 به دست متخصصان داخلي پيشگام صنعت تجارت الكترونيك در ايران باشد. در پي اين اقدام مهم، در سومين همايش ملي تجارت الكترونيك در سال 84 اين شركت بعنوان دستگاه برگزيده ملي در تجارت الكترونيك معرفي شد.


مراحل تهيه بليت

1-  عضويت در سايت خريد اينترنتي بليت قطار

به منظور خريد اينترنتي بليت قطار ، لازم است در اين سيستم عضو شويد . لذا با انتخاب يکي از دو روش زير اقدام به تکميل فرم ثبت نام نماييد .

- به صفحه اول سايت با آدرس www.raja.ir مراجعه و از قسمت " سامانه خريدبليت " واقع در سمت راست صفحه ، گزينه ي" به عنوان کاربر جديد يک نام در سامانه ايجاد کنيد" را انتخاب نماييد .

- با مراجعه به صفحه اول سايت با آدرس www.raja.ir و انتخاب گزينه " خريد اينترنتي " از منوي "بليت" در بالاي صفحه و يابا وارد کردن آدرس ticket.raja.ir در کادر آدرس مرورگرتان ، وارد صفحه خريد اينترنتي بليت شويد . سپس در پايين صفحه گزينه " ورود به سيستم خريد " را انتخاب نماييد در صفحه نمايش داده شده ، گزينه " به عنوان کاربر جديد ، يک نام در سامانه ايجاد کنيد " را انتخاب کنيد .

کليه مواردي که با علامت ستاره مشخص شده اند ، بايد تکميل شوند . در ضمن نام کاربري و کلمه عبور بايد انگليسي يا عدد باشند . نام کاربري شما حداکثر تا 24 ساعت پس از تکميل فرم و تاييد آن فعال خواهد شد . در ضمن کد کاربري و کلمه عبور به پست الکترونيک شما ارسال خوهد شد .

2- دارا بودن كارت پول و يا افتتاح حساب در يكي از بانك‌هاي سامان، پارسيان يا ملت

خريد اينترنتي بليت از طريق كارت پول بانك‌هاي سامان و پارسيان و ملت انجام مي‌گيرد. از اين رو متقاضيان بايد ابتدا نسبت به افتتاح حساب و تهيه كارت پول بانك‌هاي فوق اقدام كنند. پس از افتتاح حساب و دريافت كارت پول، كلمه عبور (Password) و كد خريد اينترنتي (CVV2) به متقاضيان داده مي‌شود. دارندگان كارت پول ساير بانك‌هاي عضو شتاب در صورت داشتن كد خريد اينترنتي با ورود به يكي از بانك‌هاي فوق مي‌توانند فقط بليت خريداري كنند و امكان استرداد بليت براي آنان از طريق اينترنت ميسر نمي‌باشد.

3- ورود به سايت رجاء و تهيه بليت مورد نظر

با استفاده از نرم افزار اينترنت اكسپلورر(IE)نسخه 5.5 يا بالاتر به سايت رجاء و بخش خريد اينترنتي بليت مراجعه كرده و پس از مطالعه "ضوابط خريد اينترنتي بليت شركت قطارهاي مسافري رجاء" و " راهنماي استفاده از سيستم خريد اينترنتي بليت قطار" در صفحه اول، به سيستم خريد وارد شده و بليت خود را مطابق با راهنمايي‌هاي قبلي تهيه كنيد.

4- ورود خودكار به سايت بانك و پرداخت وجه بليت

پس از درج اطلاعات لازم و اطمينان از مشخصات سفر، بانك خود را (سامان، پارسيان، ملت) انتخاب كنيد تا با ورود به سايت بانك، عمليات پرداخت وجه بليت را انجام دهيد.

5- ثبت اطلاعات بليت خريداري شده

پس از پرداخت وجه بليت، اطلاعات مربوط به بليت مورد نظر شامل: شماره سريال بليت، مبدأ و مقصد، نام مسافر، تاريخ و ساعت حركت، درجه و نوع قطار، شماره سالن و صندلي را يادداشت كنيد. اين اطلاعات را با مراجعه به پست الكترونيك خود يا بخش" گزارش آخرين خريدهاي شما" در قسمت خريد اينترنتي بليت سايت رجاء نيز مي‌توانيد دريافت كنيد.

6- دريافت نسخه چاپ شده بليت

با مراجعه به يكي از مراكز فروش بليت قطار و اعلام مشخصات بليت به متصدي فروش، مي‌توانيد بليت خود را بدون پرداخت وجهي دريافت كنيد.

يادآوري‌هاي مهم بليت اينترنتي

هر فرد روزانه مي‌تواند تا سقف 3 ميليون ريال و حداکثر براي 6 نفر بليت خريداري كند.

در صورت بروز اشكال در فرآيند خريد بايد قبل از اقدام مجدد، گزارش خريد بررسي شود.

 تنها بخشي از كل موجودي بليت از طريق اينترنت فروخته مي‌شود. از اين رو در صورت نبود بليت مورد نظر در سايت، اين امكان وجود دارد كه در سهميه‌ي نمايندگي‌هاي فروش، بليت مورد نظر موجود باشد.

چنانچه هنگام خريد مشكلي ايجاد شد، ابتدا از آخرين خريدها و موجودي حساب گزارشي تهيه كنيد و در صورت مغايرت، با شماره تلفن 139 (واحد اطلاع رساني و ارتباط مردمي شركت رجاء ) تماس بگيريد.

در حال حاضر فروش اينترنتي بليت فقط براي قطارهاي داخل كشور فراهم شده است و تهيه‌ي بليت قطارهاي بين‌المللي و بليت حمل خودرو از اين طريق ممكن نيست.

 اين سيستم امكان فروش گروهي را ندارد. به همين دليل متقاضيان بليت گروهي بايد به نمايندگي‌هاي فروش مراجعه كنند.
در صورت مفقود شدن نسخه فيزيكي بليت در ساعات اداري به باجه خدمات مسافران ايستگاه راه‌آهن مراجعه كنيد.

خريد بليت از طريق كارت‌هاي عضو شتاب كه قابليت پرداخت اينترنتي ( داشتن كد CVV2) را دارند ممكن مي‌باشد، ولي به دليل عدم امكان برگشت پول در شبكه شتاب در صورت بروز خطا يا استرداد بليت بازگرداندن وجه به حساب مشتري از طريق اينترنت امكان پذير نبوده و لازم است طي تماس با 139 در فرآيندهاي غير الكترونيكي نسبت به برگشت وجه بليت اقدام لازم صورت گيرد.
براي دربست كردن كوپه يا استفاده از تخفيف ويژه‌ي جانبازان و خانواده‌هاي شاهد، لينك "درخواست‌هاي ويژه" را در بالاي صفحه "قدم اول" انتخاب كرده و اطلاعات خواسته شده را تكميل كنيد. همراه داشتن مدارك ويژه ايثارگران هنگام تهيه نسخه فيزيكي بليت و سوار شدن به قطار الزامي است.

در صورت عدم انتخاب صحيح سهميه‌، از سوار شدن مسافر به قطار جلوگيري مي‌شود.

بليت نيم بها

صدور بليت نيم بها براي جانبازان عزيز و خانواده‌هاي معظم شاهد (با ارائه اصل كارت شناسايي بنياد مربوطه) به صورت رفت و برگشت دركليه مراكز فروش امكان پذير است. چنانچه حسب تشخيص بنياد، حضور يك نفر همراه با جانباز الزامي باشد. با ارائه نامه از بنياد جانبازان بليت همراه نيز نيم بها صادر مي‌شود. بليت براي كودكان 2 تا 12 سال تمام، با ارائه شناسنامه به صورت نيم بها صادر مي‌شود. براي مسافرت كودكان زير2 سال بدون اختصاص جا، فقط 10 درصد بهاي بليت براي بيمه وي دريافت مي‌شود. درصورت تقاضاي جا، بليت نيم بها براي استفاده در كوپه والدين صادر خواهد شد.

استرداد بليت در مراكز فروش

بليت تا يك ساعت پس از صدور، به شرط عدم حركت قطار، در مركز صادر كننده بليت با پرداخت كامل بهاي آن به مسافر قابل ابطال مي‌باشد.
درصورت تأخير بيش از يك ساعت در حركت قطار، بليت در ايستگاه مبداء حركت و تا قبل از حركت قطار بدون كسر جريمه استرداد مي‌شود.
بليت قطارهاي مسافري رجاء دركليه مراكز فروش رايانه‌اي بليت (در ساعات اداري و يا كشيك ) با ارائه كارت شناسايي طبق مقررات زير، قابل استرداد مي‌باشد و نيازي به مراجعه به مركز خريد بليت نيست:

تا ساعت 12 روز قبل از حركت قطار،90 درصد بهاي بليت پرداخت مي‌شود.

از ساعت 12 روز قبل از حركت تا سه ساعت پيش از حركت قطار، 70 درصد بهاي بليت پرداخت مي‌شود.

از سه ساعت مانده به حركت تا لحظه حركت قطار50 درصد بهاي بليت پرداخت مي‌شود.

استرداد بليت پس از حركت قطار امكان‌پذير نمي‌باشد.

استرداد بليت اينترنتي

در اولين صفحه‌ي سيستم خريد اينترنتي بليت ، سه گزينه وجود دارد كه شما با انتخاب عبارت "گزارش 10خريد آخر شما" و يا عبارت "استرداد و جستجوي بليت" مي‌توانيد بليت‌هاي خريداري شده را استرداد كنيد. ابتدا بليت مورد نظر خود را با تكميل يكي از موارد "شماره شناسايي (شماره سريال بليت)" ، "مشخصات مسافر" و يا "تاريخ حركت" انتخاب كنيد. پس از تأييد فرم، صفحه‌ي بعد براي انجام عمليات استرداد نمايش داده مي‌شود. بليت‌هايي را كه قصد استرداد داريد، علامت‌گذاري كرده و سپس كليد استرداد را انتخاب كنيد. با انجام اين عمل بليت‌هاي مورد نظر شما مسترد مي‌شوند. استرداد بليت از طريق اينترنت طبق مقررات زير فقط قبل از مراجعه شما به يكي از مراكز فروش و تهيه‌ي نسخه چاپي بليت، امكان پذير است: o ابطال بليت تا يك‌ساعت پس از صدور به شرط عدم حركت قطار بدون كسر جريمه انجام مي‌شود. o تا ساعت 12 روز قبل از حركت قطار،90 درصد بهاي بليت پرداخت مي‌شود. o از ساعت 12 روز قبل از حركت تا سه ساعت پيش از حركت قطار، 70 درصد بهاي بليت پرداخت مي‌شود. o از سه ساعت مانده به حركت تا لحظه حركت قطار50 درصد بهاي بليت پرداخت مي‌شود. o استرداد بليت پس از حركت قطار امكان‌پذير نمي‌باشد.

ياد آوري‌هاي مهم :

 • لطفا" براي آگاهي بيشتر از مقررات و شيوه ‌تهيه و استرداد اينترنتي بليت قطار، به دو قسمت "ضوابط خريداينترنتي بليت" و "راهنماي استفاده از سيستم خريد اينترنتي بليت قطار" در بخش خريد اينترنتي بليت مراجعه فرماييد.

 • در صورت بروز اشكال در حين خريد ابتدا از آخرين خريدها و موجودي حساب گزارشي تهيه كنيد و در صورت مغايرت، با شماره تلفن 139 (واحد اطلاع رساني و ارتباط مردمي شركت رجاء) تماس بگيريد.

 • خريد بليت از طريق كارت‌هاي عضو شتاب كه قابليت پرداخت اينترنتي ( داشتن كد CVV2) را دارند ممكن مي‌باشد، ولي استرداد بليت بصورت اينترنتي فقط براي كارت هاي بانك سامان , پارسيان (بجز كارت نقدي پارسيان) و ملت با بازگرداندن وجه به حساب مشتري ميسر مي باشد و به دليل عدم امكان برگشت پول در شبكه شتاب براي ساير كارت ها در صورت بروز خطا يا استرداد بليت , بازگرداندن وجه به حساب مشتري از طريق اينترنت امكان پذير نبوده و لازم است طي تماس با 139 در فرآيندهاي غير الكترونيكي نسبت به برگشت وجه بليت اقدام لازم صورت گيرد.

بليت المثني

1- افرادي كه داراي بليت المثني مي باشند جهت دريافت خسارت تأخير و يا ساير مواردي كه خسارت تعلق مي گيرد تا يكماه با مراجعه به دفتر مديريت ارتباط با مشتري اين شركت نسبت به طرح موضوع اقدام و پس از انجام بررسي هاي لازمه خسارت متعلقه پرداخت خواهد شد.

2- افرادي كه بليت المثني اخذ نموده اند و سپس بليت اصلي را نيز پيدا نموده اند ابتدا بليت المثني را در سيستم استرداد مي نمايند و بهمراه كپي بليت المثني و اصل بليت اوليه به دفتر مديريت ارتباط با مشتري اين شركت مراجعه و پس از انجام بررسي لازم نسبت به پرداخت مبلغ متعلقه استرداد اقدام خواهد شد. بديهي است استرداد نمودن بليت المثني جهت آزاد نمودن جا الزامي مي باشد.

برای عضویت در کانال کافی نت ها در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: رجا, رجاء, بلیط رجا, رجا قطار, بلیط اینترنتی رجا, خرید اینترنتی بلیط قطار, raja.ir
منبع خبرسایت شرکت قطارهای مسافربری رجا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک

غزوان در 30/08/1397 - 15:33 نوشته:

بله
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی