سایت کاریابی جویا کار

پيام هايي مربوط به دين اسلام

دسته بندي: مقالات / معارف
29 فروردین

مفهوم و پيام

پيام امر و دستوري است كه به مخاطبان داده مي شود تا آن را عمل كنند يك حادثه وعمل مي تواند براي ديگران پيام باشد همچنين يكي از مراحل «نهي از منكر» با بي اعتنايي و قطع رابطه چهره عبوس و اخم كردن به شخص كه اخلاقي مي كند به آن مي گوييم« نكن » امام حسين فرموده است :« اگر دين نداريد آزاد باشيد » يك پيام صريح و روشن است سيدالشهداء پيام داده اند كه با نفس جهاد كنيد اعتماد به نفس و توكل داشته باشيد به دنيا دل نبنديد و در راه خدا از هر چيز بگذريد به امامت ولي معصوم نهيد و.. امثال آنها . از مقام معظم رهبري نسبت به عبرت هاي عاشورا مطرح شد نسبت به اين مسأله بود كه فرمود « درس هاي عاشورا جدا است و درس ، شجاعت و درس وچه از درس هاي عاشورا مهمتر عبرت‌هاي عاشوراست .در مجموع آموزندگي و سازندگي و تأثير گذاري روز عاشورا در گرو شناخت و تبعيين درس ها و پيام ها است و از اين رهگذر بيش از چگونگي حادثه بايد به «‌چرايي» آن انديشيد تا با استفاده از آن از نقاط مشترك و روح سازي و جاري از حوادث همگون در پهنه تاريخ سرگذشت هاي گذشتگان را عبرت آموزتر ساخت .

پيام هاي اقتصادي

رسالت تبعيين « مكتب » و تصحيح باورهاي مردم در مسائل عقيدتي و بينش بر عهده امام است . رجزهاي اصحاب امام و خطبه هاي امام و اهل بيت چه قبل از شهادت و چه در مقطع اسارت پر ازنكته هاي‌عقيدتي است جايگاه اهل بيت پيامبر در جامعه نيز از همين زاويه قابل طرح است و نيز مسأله رسالت حضرت محمد و قرآن و وحي و شفاعت و.... هركدام به نحوه‌كه داراي «‌پيام است و در نهضت عاشورا مورد مطالعه قرار مي‌گيرد.

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
تگ هاي مطلب: دانلود مقالات مذهبی, دانلود مقاله مذهبی, مقاله معارف
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:28
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی