سایت کاریابی جویا کار

سيماي اهل بيت در حديقه الحقيقه ديوان سنايي

دسته بندي: مقالات / معارف
29 فروردین

دوستي با اهل بيت پيامبر اكرم (ص) يكي از موضوعات بسيار مهمي است كه فكر و ذهن اغلب شعرا و نويسندگان را به خود مشغول كرده و اين مودت و دوستي در آثار آنها نمود خاصي پيدا كرده است.

به نظر مي رسد كه اغلب شعرا و نويسندگان به حديث معروف ثقلين و آيه تطهير توجه خاص داشته و اين حديث و آيه را سرلوحه آثار خود قرار داده داده اند و نتايج اين توجه در آثار آنها به خوبي نمايان است.

بسياري از شعراي فارسي زبان بر اهميت توجه به قرآن و عترت پيامبر واقف و آشنا بوده اند و بدين دليل است كه در آثار آنها اشاره هاي فراواني به آيات قرآن و عترت پيامبر (ص) شده است.

سنايي نيز از شاعراني است كه از اين قضيه مستثنا نبوده است و در آثار او به ويژه حديقه الحقيقه و ديوان اشعار مدح و ستايش پيامبر اسلام و اهل بيت آن حضرت به طور چشمگيري ديده مي شود. در آثار وي ارادت خاص و صادقانه او به اهل بيت پيامبر كاملاً آشكار و نمايان است و در جاي جاي اين دو اثر برتري و سروري اهل بيت را به تصوير مي كشد، و دوستي با اهل بيت را راه نجات و سعادت خواهي مي داند[1].

حديث ثقلين: قال رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم:

اني تارك فيكم الثقلين كتاب الله و عترتي اهل بيتي فانهما لن يفتد فاحتي يردا علي الحوض

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
تگ هاي مطلب: دانلود مقالات مذهبی, دانلود مقاله مذهبی, مقاله معارف
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:25
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی