سایت کاریابی جویا کار

اهميت جنگل ها در محيط زيست

دسته بندي: مقالات / محیط زیست
30 فروردین

با توجه به نقش ارزنده جنگلها در پايداري محيط زيست نقش آن در توليد چوب بعنوان يك ماده طبيعي، لذا در منطقي چوب لزوم حفظ و حراست از جنگل را ايجاب مي نمايد. اهميت چوب حاصل از آن در صنايع و مصارف سنتي كشور، نياز دائم و مستمر به اين ماده بي‌نظير، نياز به اطمينان زياد از سازه ها محصولات ساخته شده چوبي. امكان پيش‌بيني مقامت هاي مجاز سازنده ها و همچنين صرفه جويي اقتصادي در ساخت سازه ها و محصولات باعث شده است كه در زمينه كاربرد مهندسي شده چوب تاكيد زيادي گردد. بنابراين آماده نمودن هر چه بيشتر و كاملتر اطلاعات مربوط به خواص مهمترين گونه هاي چوبي صنعتي كشور كه پيش نياز توصعه مصارف مهندسي شده اين ماده هست از ضروريات اوليه مي باشد. ولي متاسفانه كافي نبودن انديشه ها تخصصي و توان انجام آن تاكنون مجال توفيق در مطالعه خواص مهندسي چوب را به نسلهاي گذشته نداده است در نسل حاضر هم كه امكانات ولوازم اين كار وجود دارد تمام توان و تخصص لازم موجود به كار گرفته نشده است و نسل جديد توجيهي براي اين كار خود در قبال نسل آينده نخواهد داشت.(1)

بنابراين براي ترويج و كاربرد مهندسي شده چوب، اين ماده بي‌نظير، بجاي مصارف سنتي لازم است ويژگيهي چوبهاي ايران براي مهندسان، معماران، دكوركاران و درودگران تعيين مي گردد بدين منظور دفتر فني صنايع چوب چالوس طرح «تعيين خواص مهندسي چوبهاي جنگلي شمال ايران» را تدوين نموده است، تا اطلاعات لازم را در اختيار استفاده كنندگان معلومات مربوط به جدول خواص فيزيكي – مكانيكي هاي ايران قرار دهد. با همكاري آزمايشگاه دفتر فني صنايع چوب كلارآباد اندازه‌گيري خواص مهندسي بخش تر چوب گونه نشاد ايران تعيين و اين پايان نامه حاصل از آزمايشات را شرح و نتايج آماري را از آن استنتاج مي نمايد. در فصل پنجم اين پايان نامه شرح مبسوطي از اثر درختان مختلف، ارتفاعهاي مختلف درخت، و وضعيت برجهات ارتوديسك چوب بارگذاري را بر روي خواص مكانيكي و فيزيكي درخت داده شده است همچنين مقايسه بين خواص مقاومت به ضربه چوب شمشاد و چوب مسلح نساجي انجام شده است. و در فصل ششم خلاصه نتايج كاربردي شامل ميانگين، حدود اعتماد 95% براي ميانگين جامع و حد 5% پايين جامعه كه براي تعيين مقاومت مجاز اعضاء چوبي در طراحي ها مهندسي چوب اهميت بسزايي دارد آمده است. اميد است با اين تحقيق گامي در جهت حفظ منابع طبيعي و استفاده مطلوب و اقتصادي از اين ماده بي نظير ساخت طبيعت برداشته شود و استفاده كنندگان از اين پايان نامه كه شامل:

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:23
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی