سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

آیا طرح «تدریس 6 ساعته مدیران و معاونان مدارس» ادامه دارد؟

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
25 خرداد
آیا طرح «تدریس 6 ساعته مدیران و معاونان مدارس» ادامه دارد؟

اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موضوع 6 ساعت تدریس مدیران و معاونین مدارس، گفت: طی 4 سال اخیر شیوه نامه‌ای به استان‌ها، با هدف استفاده بهینه از ظرفیت نیروی انسانی موجود و سازمان دهی سایر عوامل آموزشی، تحت عنوان سامان دهی نیروی انسانی و توسعه سنواتی ابلاغ شده است.

وی خاطر نشان کرد: باید همواره تلاش کنیم نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی مدیریت شود تا از امکانات موجود، حداکثر بهره‌برداری حاصل شود.

چهاربند تفویض اختیار به استان‌ها برای استفاده از ظرفیت مدیران و معاونین در امر تدریس را یکی از راهکارهای ارائه شده دانست و تصریح کرد: با ارائه این راهکار، بخشی از نیاز نیروی انسانی تأمین می‌شود، همچنین مهارت‌ها و شایستگی‌های آموزشی و تدریس مدیران و معاونین، تقویت و به روز می‌شود و علاوه بر آن، مدیران و معاونین با تعامل بهتر با معلمان به درک بهتری از شرایط کلاس درس و روش‌های نوین تدریس و فرآیند یادگیری – یاددهی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش، تدریس 6 ساعته مدیران و معاونین، در 4 سال اخیر را از اختیارات کمیته برنامه ریزی استان عنوان و خاطرنشان کرد: در راستای سیاست‌های جدید وزارت آموزش و پرورش و براساس بخشنامه تفویض اختیار امور مالی و سرمایه انسانی  مبنی بر تفویض اختیار به استان‌ها که اخیراً به استان‌ها ابلاغ شده است، در جدید در پیوست 2 آن موضوع 6 ساعت تدریس مدیران و معاونین همچون سال‌های قبل به استان‌ها تفویض شده است و طبق بند 6 بخشنامه، تصمیم‌گیری در خصوص تدریس مدیران و معاونین برعهده کمیته برنامه‌ریزی استان است.

وی افزود: استان‌ها حسب دستور کمیته برنامه‌ریزی خود که بر اساس وضعیت نیروی انسانی هر استان تصمیم‌گیری می‌کنند درخصوص ادامه یا توقف این رویه اقدام خواهند کرد.

چهاربند گفت: موضوع تدریس 6 ساعته مدیران و معاونین مانند سال‌های قبل اعمال می‌شود و هیچ گونه تغییری نکرده است؛ بنابراین استان‌ها براساس اقتضائات و شرایط نیروی انسانی هر منطقه تصمیم‌گیری می‌کنند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش بیان کرد: هر چند امتیاز مشخصی برای مدیران و معاونینی که تدریس می‌کنند در مقایسه با مدیران و معاونینی که تدریس نمی‌کنند تاکنون وجود نداشته، اما به منظور ایجاد انگیزه، طرحی را در دست بررسی داریم که بر اساس آن در موضوعاتی مانند رتبه بندی، ارزیابی عملکرد و سایر فعالیت‌ها، امتیازاتی برای مدیران و معاونین تدریس کننده در نظرگرفته شود.

وی با اشاره به حجم بازنشستگی‌ها در سال‌های پیش رو، بیان کرد: اجرای طرح تدریس اجباری مدیران و معاونین در مقطع ابتدایی از ضرورت بیشتری برخوردار است، زیرا تقلیل 4 ساعت موظفی آموزگاران دارای سابقه بالای 20 سال که تعداد قابل توجهی را شامل می‌شود و کمبود نیروی انسانی، اجرای این طرح را بیش از پیش ضروری ساخته است.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: ساعت کار معاونان مدارس
منبع خبرخبرگزاری فارس
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک

مدیر در 25/03/1396 - 12:16 نوشته:

سلام.آقای چهاربند لطفا برای خودتان وهمکاران تان هم هفته ای 6ساعت تدریس درنظر بگیریدتاحداکثر استفاده از نیروهای موجود درآموزش وپرورش استفاده شود.لطفا این الفاظ من درآوردی تان رااز خودتان آغاز کنید.ابته اگرتوانایی اداره کلاس وکلاس داری راداشته باشیدکه صد البته درآن شک دارم.چون امثال جنابعالی بخاطر عدم توانایی درمدارس به ادارات پناه می بریدبلانسبت برخی از همکاران واقعا زحمتکش.(لطفا نظرات را بازنشرنماییدممنون)

معلم تبریز در 25/03/1396 - 18:13 نوشته:

چرا کیفیت اموزشی را اگاهانه به خاطر مسایل بودجه ای پایین می اورید مدیر ومعاون انگیزه وفرصتی برای تدریس ندارندچرا به دانش اموزان ظلم می کنید ایا این طرح من دراورده را ارزیابی کرده اید چه ضربه سهمگینی بر پیکره تعلیم وتربیت وارد میشه ؟

معلم در 25/03/1396 - 21:48 نوشته:

وزات اول اجرا می کنه وبعد از اجرا بررسی هم نمی کندولی اینکار با حذ
ف تقلیل ساعتی ارتباط داردچون نخواستند پول تقلیل را بدهند.البته همه ی این کارها برای مدارس دولتی است .

معلم در 14/10/1397 - 22:17 نوشته:

سلام .استاد بزرگ بنده 29 سال سابقه دارم ومعاون مدرسه شلوغ وپر حاشیه که دارای 500 نفر دانش آموز است می باشم .خواستم خاطر نشان کنم که اولا دانش آموزان در روز تقلیل غیبت می کنند ومعاون را معلم اصلی جدی نمی گیرند در ثانی عده ای از اولیا نیز در همان روز فرزندان خود را به مدرسه نمی آورند که کنترل غیبت دانش آموزان واطلاع رسانی به اولیا خارج از توان مدرسه می باشد .پاسخ به ارباب رجوع وبعضا پیگیری دانش آموزانی که به دفتر مراجعه می کنند نیز مزید علت می باشد .عصاره کلام اینکه معاون هم از کار خودش می ماند که احتمال دارد اتفاقات خطرناکی بیفتد وهم از تدریس وکلاس این برنامه جز خستگی معاونین هیچ بازدهی ندارد .

معاون پرورشی در 16/06/1398 - 00:29 نوشته:

سلام
لفطا بفرمایید آیا این طرح شامل معاونین پرورشی هم می شود ؟
در صورت مثبت بودن پاسخ آیا یک معاون پرورشی که هیچ تخصصی در زمینه هنر ندارد به نظر شما در کلاس چه کاری باید انجام دهد
از طرفی فکر نمی کنید بزرگترین ظلم در حق دانش آموزان بی خبر از این طرح خواهد بود

ش.ج در 24/09/1398 - 14:18 نوشته:

باسلام واحترام بنده 9سال معاون اجرایی هستم متاسفانه دراین مدت خدمت با تجربه ایی که دراین پست کسب کردم استرس وفشار کاری که دراین پست هست حالا هم با این راهکاری که وزرات داده من موندم مگر یک فرد چقدر توانایی وتحمل دارد که کلاسم بخواهد مدیریت کند؟!!!
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی