سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

به‌کارگیری زنان در رده‌های مدیریتی آموزش و پرورش باعث عدالت جنسیتی می شود؟

دسته بندي: اخبار / اخبار فرهنگیان
17 تیر
به‌کارگیری زنان در رده‌های مدیریتی آموزش و پرورش باعث عدالت جنسیتی می شود؟

مهناز احمدی مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها در اردوگاه شهید باهنر تهران، گفت: بر اساس راهکارهای سند تحول بنیادین و سایر اسناد بالادستی، دفتر امور زنان فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را اجرایی می‌کند.

وی تصریح کرد: جاری کردن عدالت جنسیتی در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های کلان آموزش و پرورش با رویکرد توجه ویژه به دانش‌آموزان دختر خصوصاً در مناطق محروم از برنامه‌های دفتر امور زنان است.

احمدی، محرومیت‌زدایی و بهره‌مندی عادلانه دانش‌آموزان دختر و ارتقای سلامت آنها به ویژه در مناطق محروم، مرزی و عشایری را از اولویت‌های کار دفتر امور زنان دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت‌های عادلانه خدمت زنان در عرصه سیاست‌گذاری‌ها و توان‌افزایی زنان، حمایت از دانش‌آموزان دختر در معرض آسیب و حمایت از زنان آسیب‌دیده سرپرست خانوار، بخشی از خدمات این دفتر در سال‌های اخیر است.

مدیر کل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش بر به کارگیری زنان در لیست‌های مدیریتی تأکید کرد و گفت: با توجه به جمعیت زیاد زنان در آموزش و پرورش و وجود دانش‌آموزان دختر در مدارس، انتصاب زنان در رده‌های مختلف مدیریتی به عدالت جنسیتی کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: اجرای طرح دوام زندگی، آموزش حقوق دانش‌آموزی، آموزش و تهیه بسته‌های بهداشتی ویژه دختران مناطق محروم، برگزاری اردوهای توان‌افزایی، بررسی نقش و سیمای زن در کتاب‌های درسی و برگزاری نشست‌های تخصصی ازجمله طرح‌ها و برنامه‌های امور زنان در سال 96 است.

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

تگ هاي مطلب: آموزش و پرورش, مدیریت زنان در آموزش و پرورش
منبع خبرخبرگزاری فارس
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی